Зміст статті

28947284 1495539360557257 320236439044786697 o

15.03.2018 року в залі Слобожанського селищного палацу культури відбулась зустріч голів сільських, селищних рад, депутатів, активістів рад, що згідно з перспективним планом можуть бути об’єднані в одну адміністративну одиницю з спеціалістом Харківського відділення центру розвитку місцевого самоврядування.

На зустрічі була присутня голова Зміївської районної ради Т. В. Тімофєєва. Зустріч була ініційована центром розвитку місцевого самоврядування. Мета організації заходу: вивчення ситуації, бачення та думок місцевих громад, щодо можливості виконання умов Закону про добровільне об’єднання громад.

З початку зустрічі представник центру доповів про досвід по проведенню робіт з місцевими громадами Харківської області, оформлення документів, рішень, позитивний досвід громад, що об’єдналися. З боку присутніх було висказано чимало запитань, що стосуються перспектив розвитку громад, діяльності медичних закладів, системи дошкільної та середньої освіти, гарантій Держави, щодо бюджетоутворюючих питань, функціювання органів адміністрації об’єднаної громади, персоналу нині діючих селищних, та сільських рад та інше.

Вичерпну відповідь присутні отримали далеко не на всі запитання. Як і раніше, картинку з об’єднання розглядають взагалі, без диференціювання на кожну громаду з її унікальними властивостями. З проведеного заходу можливо зробити висновки, якщо комусь це потрібно:- одразу було зрозуміло, що присутні, хоча і прийшли за відповідями та були зацікавлені, однак були налаштовані скептично, а деякі вкрай агресивно, щодо ініціативи об’єднання;- інформація, що надавалась присутнім, як зі слів так і з демонстраційного ролика, була спрямована виключно на пропаганду об’єднання, без надання вичерпної всебічної інформації;- зрозуміли практично всі на сто відсотків це те, що ситуацію вже створено таким чином при якій від нас з Вами вже мало що залежить (знов).

Об’єднання неминуче торкнеться (а може й вдарить…) всіх громад, всіх їх мешканців, як кажуть, до 2020 року. Добровільного в цій реформі тільки частина назви.З досвіду роботи, вирішення бюджетних питань, надання субвенцій та таке інше – без сумнівів можна стверджувати, що наша громада поставлена в умови виживання. Розвиток та розбудова громади, в даних умовах, це рожеві недосяжні горизонти. Так названа фінансова децентралізація – перерозподіл податків та зборів між бюджетами. На місцевий рівень було віддано повноваження збирати податки, що безпосередньо торкаються місцевих мешканців, їх бізнесу, майна, землі. При цьому з надходжень місцевого бюджету було вилучено податок з фізичних осіб, який в нашому випадку був базовим і складав приблизно 75-80% усього бюджету. (податки, що було передано на місцевий рівень і зараз не покривають надходжень бюджету 2013 року).28947131 1495539370557256 8547343170599605774 o

При ситуації що склалася (чи для нас її склали) треба знаходити вихід. Може об’єднання громад і є той реальний вихід, рішення, що призведе до розвитку наших територій?? При об’єднанні нам з вами обіцяють повернути 60% податку з фізичних осіб. Чудово! Проте разом передати в управління усі соцструктури (освіта, медицина, культура та ін.) Структури на які ніяк в Державі не знаходилось коштів на протязі багатьох останніх років, об’єкти якої знаходяться в аварійному стані. Більш схоже, що не передають, а спихають… В додачу до вищенаведеного, на місцевому рівні потрібно знайти, відремонтувати приміщення, зробити, оснастити, обслуговувати та фінансувати структури управління – освіти, ЖКГ, поліції, фінансів, управління соц.захисту та т. ін. Це зветься в цій «реформі» передача повноважень на місця. Зовсім не розрізняються поняття повноважень та зобов’язань! Беручи до уваги розвинену інфраструктуру нашої громади та структури, які ще потрібно створити - на збереження, утримання, забезпечення піде більша частина бюджету. А повинно ж бути краще!? Наші мешканці гідні та потребують поліпшень та розвитку. На плечі місцевої ради, її депутатів після об’єднання ляже негатив проведення і інших реформ – медицини, освіти. Реформу поліції ми вже відчули…Концепцію реформи добровільного об’єднання громад було залучено у наших, колись добрих сусідів - Польщі.

Завдяки співпраці з центром розвитку місцевого самоврядування та асоціацією міст України голови місцевих рад, районних рад мають можливість спілкуватися з польськими спеціалістами, експертами, дуже високого рівня, представниками консульства Польщі, які діляться своїм багатим позитивним досвідом. А також висловлюють свої враження розвитком подій в нашій країні. Багато цікавого та показового було висказано та почуто на цих зустрічах.Часто та багато приходилось чути від польських експертів про наші не справжні реформи, «лжереформи», як висловився один з виступаючих. Дуже хотілось би вірити, що це приходиться вислуховувати, бачити та робити висновки не тільки нам з вами.


28827641 1495539547223905 5914120591020116401 o

Основою змін в Польщі було реформа місцевого самоврядування – зміна адміністративного устрою країни (об’єднання громад, дотримуючись чіткої концепції створення спроможних громад) та реальна, заздалегідь виписана та прийнята на законодавчому рівні фінансова децентралізація. Кожен рівень влади отримав чітко визначені повноваження та обов’язки. Місцеве самоуправління отримало реально багаті бюджети та повноваження. Звісно, що були і доробки, виправлення, перерозподіл продовжувався. Проте що в корні відрізняє польські зміни це те, що в разі перерозподілу зобов’язань перерозподілялись і фінанси. Зобов’язання + фінанси на їх виконання, тоді це= повноваження.Почули ще цікаву річ. Один з виступаючих польських спеціалістів наголосив на тому, що Польща теж йшла шляхом «декомунізації», але шляхи, як виявилось, за назвою рівні за напрямком практично протилежні. Декомунізація по - польські це вибір шляху розвитку країни з відходом від комуністичної однопартійної тоталітарної системи, клановості та т.ін.

В нашому випадку «декомунізація» це перейменування вулиць, площ, скверів та запекла боротьба з пам’ятниками. В іншому зміни відчуваються, нажаль, негативні.Неможливо сперечатися з догмою про те, що реформи та зміни треба починати з себе та особистої свідомості, але без законодавчих ініціатив та чітких, цивілізованих, логічних та послідовних Законів зміни неможливі. Також як і зміна свідомості народу неможлива без прикладу зміни свідомості його правління.За відсутності іншого шляху, сподіваюсь, що реформа, шляхом якої нас ведуть, здатна створити після об’єднання , реально спроможну громаду.

НАВЧАННЯ ТА ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ ВЕТЕРАНІВ ТА ЧЛЕНІВ ЇХ СІМЕЙ

Navchannia veteraniv 1Інформуємо вас, що НЕК «Укренерго» починає нову комплексну програму з навчання та працевлаштування ветеранів, ветеранок та членів їх сімей «Разом». Ця програма дасть можливість освоїти нову професію та стати професійними електромонтерами/електромонтерками з обслуговування підстанцій.

Детальніше...

Інформація щодо наявності лікарських засобів станом на 06.05.2024

Medical

Детальніше...

Шановні платники податків!

Головне управління ДПС у Харківській області запрошує Вас 08 травня 2024 року взяти участь у онлайн семінарі на тему «Екологічний податок: особливості складання та подання звітності».

Початок о 10.00.

Спікер заходу: начальник відділу адміністрування рентної плати та екологічного податку управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС області Мєщерякова Надія Ярославівна.

Підключитися до  Zoom Конференції можна за посиланням:

https://us04web.zoom.us/j/73726325104?pwd=kZLfxuAz7g4bsus4QQmOvYV2J7AsU2.1

Ідентифікатор конференції: 737 2632 5104

Код доступу: 5qavCy

Вітання з Великоднем!

СКАЗ=смерть!

З початку року в Харківський області померли від сказу вже дві людини. Для порівняння: за попередні 10 років у Харківській області зареєстровано тільки 2 випадки сказу у людини.

В обох випадках захворювання виникло після отримання пошкоджень,покусів пальців рук від котів. Але по медичну допомогу після нанесених травм люди не звертались, вважаючи їх незначними та не усвідомлюючи небезпеки.

Що необхідно знати про сказ?

З початку року в Харківський області померли від сказу вже дві людини. Для порівняння: за попередні 10 років у Харківській області зареєстровано тільки 2 випадки сказу у людини.

В обох випадках захворювання виникло після отримання пошкоджень,покусів пальців рук від котів. Але по медичну допомогу після нанесених травм люди не звертались, вважаючи їх незначними та не усвідомлюючи небезпеки.

Що необхідно знати про сказ?

Сказ – хвороба невиліковна. Це захворювання завжди призводить до смерті!

Детальніше...

Суми земельного податку до сплати можна переглянути в Електронному кабінеті

02

Головне управління ДПС у Харківській області інформує, що відповідно до п.п. 14.1.72 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) земельний податок – це обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.

Детальніше...

Оподаткування акцизним податком нікотиновмісних продуктів для орального застосування з 01 вересня 2024 року

01

Головне управління ДПС у Харківській області інформує,

Детальніше...

Соціальне житло

SSD

УВАГА! Служба у справах дітей Слобожанської селищної ради інформує про те, що особи з числа дітей-сиріт, позбавлених батьківського піклування, віком від 18 до 23 років, які проживають на території Слобожанської територіальної громади та потребують житлового забезпечення, можуть звернутися до служби у справах дітей Слобожанської селищної ради для подання необхідного пакету документів для постановки на соціальний квартирний облік, за адресою: с-ще Слобожанське, вул. Дружби, б. 6, кабінети 4,5. Телефон (05747) 5-22-88 

1 травня 2024 року відбулося чергове засідання комісії з надання одноразової адресної грошової допомоги

Title

📢01 травня 2024 року відбулося чергове засідання комісії з надання одноразової адресної грошової допомоги громадянам, які зареєстровані на території Слобожанської селищної ради та опинилися в скрутних життєвих обставинах.
Детальніше...

Надання безоплатної правової допомоги

Східний міжрегіональний центр з надання безоплатної правничої допомоги забезпечує надання безоплатної первинної (правові консультації та роз’яснення) правничої допомоги всім, хто перебуває під юрисдикцією України, та вторинної правничої допомоги (представництво та захист в суді), яка надається окремим вразливим категоріям осіб, що визначені статтею 14 Закону України «Про безоплатну правничу допомогу». Детальніше про діяльність системи БПД можна дізнатись за посиланням: https://linktr.ee/legalaid.gov.ua

Діяльність Східного міжрегіонального центру з надання безоплатної правничої допомоги поширюється на територію Полтавської, Сумської, Харківської та Чернігівської областей.

Контакти Східного міжрегіонального центру з надання безоплатної правничої допомоги:

Адреса: 61022, Майдан Свободи (Держпром), 5, 6 під’їзд, 3 поверх (праве крило), м. Харків.

Телефон: (057) 705-03-52

Email: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.