25 лютого 2021 року відбулась зустріч керівництва Зміївської ТЕС та Слобожанської селищної ради з мешканцями смт Слобожанське. Ініціатором зустрічі виступила Зміївська ТЕС. Дана зустріч стала результатом багатомісячних перемовин, листувань та взаємних вимог.

У зустрічі взяли участь директор Зміївської ТЕС Михайло Фатьянов, Слобожанський селищний голова Дмитро Діхтяр та фахівці обох організацій.

Темою зустрічі та дискусій стали питання господарської діяльності Зміївської ТЕС по забезпеченню населення смт Слобожанське комунальними послугами, стан комунікацій та майна Зміїаської ТЕС, а також тарифи на надані комунальні послуги.

Беручи перше слово, Дмитро Діхтяр подякував керівництву Зміївської ТЕС за готовність зустрічатися з мешканцями селища та вести конструктивний діалог.

Дмитро Діхтяр, вкотре, акцентував увагу на розмежуванні повноважень щодо комунальних послуг. Так, комунальні послуги з водопостачання, водовідведення та теплової енергії населенню надає Зміївська ТЕС, мережі для надання цих послуг також знаходяться у власності Зміївської ТЕС, формування тарифів на надання перелічених послуг здійснюється структурними підрозділами Зміївської ТЕС.

Згідно Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до повноважень органів місцевого самоврядування належить встановлення деяких тарифів на комунальні послуги (окрім тих, що приймають центральні органи виконавчої влади).

На вартість комунальних послуг безпосередньо впливають такі фактори:

  • мінімальна заробітна плата
  • ціни на паливо
  • ставки податків та зборів
  • обов’язкові платежі, встановлені на державному рівні та інше

Вплив на перелічені фактори не можливий на місцевому рівні.

Як зазначалося раніше, керівництвом та фахівцями Слобожанської селищної ради, в межах законодавчих повноважень, здійснюється аналіз формування тарифів (дотримання законодавчих вимог, нормативів та правил) та, у разі виявлення розбіжностей, - корегування в бік зменшення.

У структуру тарифу може бути включена інвестиційна складова. Це цільові кошти, які накопичуються на рахунку підприємства – надавача комунальних послуг та можуть бути використані ним виключно на проведення узгоджених заходів з модернізації мереж (капітальний ремонт, реконструкція), що використовуються для надання цих послуг.

Протягом усього часу надання комунальних послуг Зміївською ТЕС комунальних послуг населенню смт Слобожанське інвестиційна складова у тарифах була відсутня.

З одного боку, це дещо полегшувало фінансовий тягар населення при оплаті комунальних послуг, з другого – призвело до практично повного зношення мереж життєзабезпечення смт Слобожанське.

На сьогоднішній день, стан мереж водопостачання водовідведення та теплопостачання смт Слобожанське – КРИТИЧНИЙ. Комунікації потребують термінового початку капітальних ремонтів та реконструкцій.

Керівництвом Зміївської ТЕС на останній нараді був озвучений намір розпочати такі ремонтні роботи, за умови наявності інвестиційної складової у тарифі.

Із розрахунків Зміївської ТЕС, плануються наступна вартість тарифів та їх інвестиційних складових:

  • у тарифі на послугу із постачання теплової енергії, планова вартість якої 806,112 грн./ГКал, інвестиційна складова – 26,00 грн./ГКал, що складає 3,2 %.

Ці накопичені кошти заплановано на проведення модернізації системи тепломережі кварталу № 3 та кварталу № 6 в смт. Слобожанське

  • у тарифі на послугу із водопостачання, планова вартість якої 13,96 грн./куб.м., інвестиційна складова – 0,59 грн./куб. м., що складає 4,2 %.

Ці накопичені кошти заплановано на проведення капітального ремонту водопровідної мережі по вул. С. Закори (240 м.п.) та придбання електронасосного агрегату.

  • у тарифі на послугу з водовідведення, планова вартість якої 12,708 грн./куб.м. інвестиційна складова відсутня.

Дмитро Діхтяр наголосив, що при раціональному підході до експлуатації мереж, така складова повинна була включатися протягом усього терміну використання цих мереж. Такий підхід надавав би змогу зробити цю складову тарифу практично не відчутною для населення (при оплаті комунальних послуг) та підтримувати мережі у задовільному стані (проводячи планові капітальні ремонти).

Озвучену позицію, Дмитро Діхтяр неодноразово висловлював на всіх рівнях керівництва ПАТ «Центренерго» та Зміївської ТЕС, проте пропозиції і вимоги не були взяті до уваги. На теперішній час, ми отримали результати бездіяльності та нераціонального використання комунікацій їх власником.

Капітальний ремонт та реконструкцію мереж необхідно розпочинати, оскільки затягування з цим процесом може призвести до пошкодження систем життєзабезпечення смт Слобожанське у цілому.

Проведення капітального ремонту та реконструкції мереж можливе з таких джерел:

  1. Інвестиційна складова тарифу (кошти споживачів)
  2. Власні кошти компанії – власника мереж (ПАТ «Центренерго»)
  3. Кошти селищного бюджету

Підводячи підсумки виступу, Дмитро Діхтяр наголосив: «Слобожанська селищна рада усвідомлює рівень загрози функціонування систем життєзабезпечення смт Слобожанське та необхідність початку проведення капітальних ремонтних робіт.

Проте, ми категорично проти того, щоб весь фінансовий тягар інвестиційної складової був покладений на тариф, тобто на споживачів.

Компанія – власник мереж ПАТ «Центренерго» повинна винайти можливість вкласти власні кошти в свою власність.

Депутати селищної ради, я впевнений, підтримають пропозицію частково компенсувати фінансове навантаження на населення (інвестиційну складову вартості тарифу) за рахунок екологічного фонду.

Частина інвестиційної складової, все ж, залишитися у складі тарифу, проте значно скорочена.

Це – наша пропозиція.»

Друга частина зустрічі пройшла в режимі «питання-відповідь» з директором Зміївської ТЕС Михайлом Фатьяновим.

Мешканці смт Слобожанське ставили питання, висловлювали пропозиції та зауваження щодо якості та вартості комунальних послуг, що надається Зміївською ТЕС.

Михайло Фатьянов, в свою чергу, висловив бажання проводити аналогічні зустрічі з населенням на постійній основі з оговореною періодичністю, а також запропонував мешканцям створити ініціативну групу для внесення пропозицій, зауважень та контролю наданих послуг и проведених ремонтних робіт (особливо інвестиційних програм).

Наразі, Слобожанською селищною радою проводиться подальша робота щодо тарифів та інвестиційних програм Зміївської ТЕС за напрямком, відповідно вищевикладеної позиції селищного голови.

✍️Сьогодні, 17 вересня 2025 року, під головуванням Слобожанського міського голови Дмитра Діхтяря відбулося засідання виконавчого комітету Слобожанської міської ради

 

09

На порядок денний було винесено 46 питань, що охоплювали ключові напрями життєдіяльності громади.
Детальніше...

Пресреліз Чугуївської філії Харківської обласної служби зайнятості

DCZ

З початку 2025 року послугами Харківської обласної служби зайнятості скористалися 32 234 особи, з яких 20 478 мали статус безробітного. До співпраці було залучено 3 808 роботодавців, які подали 17 498 вакансій. За сприяння обласної служби зайнятості забезпечено зайнятістю 17 565 громадян. Про це повідомив директор Харківського обласного центру зайнятості Олександр Котуков. «Обласна служба зайнятості системно підтримує людей, які шукають роботу, та роботодавців, які потребують кадрів», - наголосив він.

Детальніше...

ІКС "Державний аграрний реєстр"

Додаток DIGITAL DEVELOPMENT  UKRAINIAN AGRICULTURE v4 (2) page 0001

 

Детальніше...

Безкоштовна освітня можливість для молоді!

 банер Створюи тут (1)

Приєднуйся до “Створюй ТУТ! 2.0” — безкоштовної навчальної програми від ГО uBoost для старту в кар’єрі та підприємництві. Учасники вивчають підприємництво з нуля (генерація ідей, фінанси, маркетинг, продажі тощо) та готуються до початку кар’єри (резюме, перші інтерв’ю та стажування).

Детальніше...

Видача гуманітарної допомоги

IMG 3255

📢17.09.2025 року Благодійна організація «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД „ҐЛОБАЛ ЕМПАВЕРМЕНТ МІШН ЮА“» доставила чергову партію гуманітарної допомоги до Слобожанської громади.
Детальніше...

З Днем рятівника!

День рятівника 2

До уваги зміни, що готуються в житловому законодавстві!

Facebook post   10

У січні 2025 року Кабмін зареєстрував законопроєкт № 12377 «Про основні засади житлової політики», який передбачає скасування Житлового кодексу 1983–1984 років та Закону «Про приватизацію державного житлового фонду» (1992 року).

16 липня 2025 року Верховна Рада України прийняла за основу (в першому читанні) проект Закону про основні засади житлової політики. Згідно з пояснювальною запискою,  законопроект «розроблено з метою встановлення нових засад та напрямів, які визначатимуть житлову політику України».

Головними причинами реформи називають застарілий Житловий кодекс і норми, що дублюються Цивільним кодексом та іншими законами, мають правові колізії. Більш ніж 80 % положень вже врегульовано іншими актами.

Детальніше...

ІНФОРМАЦІЯ про можливість вступу до Державного закладу вищої освіти «Університет менеджменту освіти» у вересні-жовтні 2025 року

Facebook post   12

Державний заклад вищої освіти «Університет менеджменту освіти» запрошує на навчання до університету військовослужбовців та ветеранів, за спеціальними умовами вступу, для здобуття ступенів бакалавра та магістра в 2025 році за актуальними для їх подальшої професійної кар’єри освітньо-професійними програмами:

  1. Освітньо-професійні бакалаврська та магістерська програми «Управління проєктами» за спеціальністю D3 «Менеджмент».

Ці програми розроблені для підготовки кваліфікованих спеціалістів, здатних ефективно розробляти і керувати проєктами різного масштабу та складності в публічному, приватному, громадському секторах.

В сучасних умовах дефіциту ресурсів та повоєнної відбудови держави, регіонів, громад наявність фахівців з управління проєктами набуває особливого значення. Програми також часто обирають ті, хто орієнтований професійно та ефективно здійснювати проєкту діяльність у рамках грантових програм, яких в Україні стає дедалі більше.

При цьому фокус на проєктні компетентності дозволяє ветеранам ставати більш конкурентоспроможними на ринку праці.

Тривалість навчання: за бакалаврською програмою – 4 роки, за магістерською програмою – 1 рік 6 місяців.

Крім того, відповідно до п.3 ст.30 Закону України «Про зайнятість населення», постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку видачі ваучерів для підтримання конкурентоспроможності деяких категорій громадян на ринку праці» від 20 березня 2013 р. № 207, наказу Міністерства економіки України «Про затвердження Переліку професій, спеціальностей, для навчання за якими може бути виданий ваучер» 11.04.2023 № 2040 (зі змінами від 10.07.2025), можуть отримати державний ваучер на навчання для здобуття ступеня магістра за спеціальністю D3 «Менеджмент»:

«особи, звільнені з військової служби після участі у проведенні антитерористичної операції, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, до досягнення ними встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» пенсійного віку та за умови звернення протягом трьох років з дня звільнення».

  1. Освітньо-професійна магістерська програма «Публічне управління та адміністрування» за спеціальністю D4 «Публічне управління та адміністрування».

За цією освітньою програмою здійснюється підготовка висококваліфікованих фахівців, спроможних професійно формувати і організовувати впровадження публічної політики, здійснювати управлінську діяльність на різних рівнях публічного управління та адміністрування відповідно до принципів належного врядування й сталого розвитку.

Цю програму обирають ті особи, хто прагне робити професійну кар’єру в системі публічного управління, належно здійснювати політичну та громадську діяльність. Також програма користується попитом у осіб, які прагнуть обіймати керівні посади в державних і комунальних установах, закладах охорони здоров’я тощо.

Тривалість навчання – 1 рік 4 місяці.

Детальніше...

Увага! Оголошення!

Facebook post   16

 Слобожанська міська рада продовжує збір даних родин ВПО для отримання грошової допомоги, які підпадають під наступні категорії:

  • особи похилого віку 65 + ВПО, які прибули відповідно до наказу Мінрозвитку від 28.02.2025 №376 (зі змінами): - з території можливих бойових дій, в яких не визначена дата завершення бойових дій;
  • особи похилого віку 60+ ВПО, які прибули відповідно до наказу Мінрозвитку від 28.02.2025 №376 (зі змінами): - з території активних бойових дій, в яких не визначена дата завершення бойових дій, - з територій активних бойових дій, на якій функціонують державні електронні інформаційні ресурси, в яких не визначена дата завершення бойових дій, -з тимчасово окупованих Російською Федерацією території України, в яких не визначено дата завершення тимчасової окупації),
  • родини з однією або кількома особами з інвалідністю (ВПО);
  • багатодітні родини (ВПО),

та які не отримували у 2025 році грошову допомогу від міжнародних організацій.

Детальніше...

Радон: урахування можливого впливу при функціонуванні укриттів та «підземних шкіл»

Facebook post   10

Радон – радіоактивний інертний газ природного походження, не має ні кольору, ні запаху. Добре розчиняється у воді, крові та тканинній рідині. Період його напіврозпаду короткий – лише 3,8 доби.

Радон і продукти його розпаду можуть негативно впливати на найбільш чутливі імунні, статеві та кровотворні клітини. Цей газ випромінює альфа-частинки, які можуть спричиняти рак органів дихальної системи.

Детальніше...