25 лютого 2021 року відбулась зустріч керівництва Зміївської ТЕС та Слобожанської селищної ради з мешканцями смт Слобожанське. Ініціатором зустрічі виступила Зміївська ТЕС. Дана зустріч стала результатом багатомісячних перемовин, листувань та взаємних вимог.

У зустрічі взяли участь директор Зміївської ТЕС Михайло Фатьянов, Слобожанський селищний голова Дмитро Діхтяр та фахівці обох організацій.

Темою зустрічі та дискусій стали питання господарської діяльності Зміївської ТЕС по забезпеченню населення смт Слобожанське комунальними послугами, стан комунікацій та майна Зміїаської ТЕС, а також тарифи на надані комунальні послуги.

Беручи перше слово, Дмитро Діхтяр подякував керівництву Зміївської ТЕС за готовність зустрічатися з мешканцями селища та вести конструктивний діалог.

Дмитро Діхтяр, вкотре, акцентував увагу на розмежуванні повноважень щодо комунальних послуг. Так, комунальні послуги з водопостачання, водовідведення та теплової енергії населенню надає Зміївська ТЕС, мережі для надання цих послуг також знаходяться у власності Зміївської ТЕС, формування тарифів на надання перелічених послуг здійснюється структурними підрозділами Зміївської ТЕС.

Згідно Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до повноважень органів місцевого самоврядування належить встановлення деяких тарифів на комунальні послуги (окрім тих, що приймають центральні органи виконавчої влади).

На вартість комунальних послуг безпосередньо впливають такі фактори:

  • мінімальна заробітна плата
  • ціни на паливо
  • ставки податків та зборів
  • обов’язкові платежі, встановлені на державному рівні та інше

Вплив на перелічені фактори не можливий на місцевому рівні.

Як зазначалося раніше, керівництвом та фахівцями Слобожанської селищної ради, в межах законодавчих повноважень, здійснюється аналіз формування тарифів (дотримання законодавчих вимог, нормативів та правил) та, у разі виявлення розбіжностей, - корегування в бік зменшення.

У структуру тарифу може бути включена інвестиційна складова. Це цільові кошти, які накопичуються на рахунку підприємства – надавача комунальних послуг та можуть бути використані ним виключно на проведення узгоджених заходів з модернізації мереж (капітальний ремонт, реконструкція), що використовуються для надання цих послуг.

Протягом усього часу надання комунальних послуг Зміївською ТЕС комунальних послуг населенню смт Слобожанське інвестиційна складова у тарифах була відсутня.

З одного боку, це дещо полегшувало фінансовий тягар населення при оплаті комунальних послуг, з другого – призвело до практично повного зношення мереж життєзабезпечення смт Слобожанське.

На сьогоднішній день, стан мереж водопостачання водовідведення та теплопостачання смт Слобожанське – КРИТИЧНИЙ. Комунікації потребують термінового початку капітальних ремонтів та реконструкцій.

Керівництвом Зміївської ТЕС на останній нараді був озвучений намір розпочати такі ремонтні роботи, за умови наявності інвестиційної складової у тарифі.

Із розрахунків Зміївської ТЕС, плануються наступна вартість тарифів та їх інвестиційних складових:

  • у тарифі на послугу із постачання теплової енергії, планова вартість якої 806,112 грн./ГКал, інвестиційна складова – 26,00 грн./ГКал, що складає 3,2 %.

Ці накопичені кошти заплановано на проведення модернізації системи тепломережі кварталу № 3 та кварталу № 6 в смт. Слобожанське

  • у тарифі на послугу із водопостачання, планова вартість якої 13,96 грн./куб.м., інвестиційна складова – 0,59 грн./куб. м., що складає 4,2 %.

Ці накопичені кошти заплановано на проведення капітального ремонту водопровідної мережі по вул. С. Закори (240 м.п.) та придбання електронасосного агрегату.

  • у тарифі на послугу з водовідведення, планова вартість якої 12,708 грн./куб.м. інвестиційна складова відсутня.

Дмитро Діхтяр наголосив, що при раціональному підході до експлуатації мереж, така складова повинна була включатися протягом усього терміну використання цих мереж. Такий підхід надавав би змогу зробити цю складову тарифу практично не відчутною для населення (при оплаті комунальних послуг) та підтримувати мережі у задовільному стані (проводячи планові капітальні ремонти).

Озвучену позицію, Дмитро Діхтяр неодноразово висловлював на всіх рівнях керівництва ПАТ «Центренерго» та Зміївської ТЕС, проте пропозиції і вимоги не були взяті до уваги. На теперішній час, ми отримали результати бездіяльності та нераціонального використання комунікацій їх власником.

Капітальний ремонт та реконструкцію мереж необхідно розпочинати, оскільки затягування з цим процесом може призвести до пошкодження систем життєзабезпечення смт Слобожанське у цілому.

Проведення капітального ремонту та реконструкції мереж можливе з таких джерел:

  1. Інвестиційна складова тарифу (кошти споживачів)
  2. Власні кошти компанії – власника мереж (ПАТ «Центренерго»)
  3. Кошти селищного бюджету

Підводячи підсумки виступу, Дмитро Діхтяр наголосив: «Слобожанська селищна рада усвідомлює рівень загрози функціонування систем життєзабезпечення смт Слобожанське та необхідність початку проведення капітальних ремонтних робіт.

Проте, ми категорично проти того, щоб весь фінансовий тягар інвестиційної складової був покладений на тариф, тобто на споживачів.

Компанія – власник мереж ПАТ «Центренерго» повинна винайти можливість вкласти власні кошти в свою власність.

Депутати селищної ради, я впевнений, підтримають пропозицію частково компенсувати фінансове навантаження на населення (інвестиційну складову вартості тарифу) за рахунок екологічного фонду.

Частина інвестиційної складової, все ж, залишитися у складі тарифу, проте значно скорочена.

Це – наша пропозиція.»

Друга частина зустрічі пройшла в режимі «питання-відповідь» з директором Зміївської ТЕС Михайлом Фатьяновим.

Мешканці смт Слобожанське ставили питання, висловлювали пропозиції та зауваження щодо якості та вартості комунальних послуг, що надається Зміївською ТЕС.

Михайло Фатьянов, в свою чергу, висловив бажання проводити аналогічні зустрічі з населенням на постійній основі з оговореною періодичністю, а також запропонував мешканцям створити ініціативну групу для внесення пропозицій, зауважень та контролю наданих послуг и проведених ремонтних робіт (особливо інвестиційних програм).

Наразі, Слобожанською селищною радою проводиться подальша робота щодо тарифів та інвестиційних програм Зміївської ТЕС за напрямком, відповідно вищевикладеної позиції селищного голови.

РІШЕННЯ СЛОБОЖАНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧУГУЇВCЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ ВІД 25 ГРУДНЯ 2025 РОКУ №3405-VIІ

Facebook post   12

РІШЕННЯ СЛОБОЖАНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧУГУЇВCЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ ВІД 25 ГРУДНЯ 2025 РОКУ №3405-VIІІ "Про затвердження Стратегії розвитку Слобожанської міської територіальної громади на період до 2027 року та Плану заходів на 2026-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Слобожанської міської територіальної громади на період до 2027 року"

Переглянути

ЗВІТ ПРО СТРАТЕГІЧНУ ЕКОЛОГІЧНУ ОЦІНКУ ДОКУМЕНТУ

Facebook post   12

ЗВІТ ПРО СТРАТЕГІЧНУ ЕКОЛОГІЧНУ ОЦІНКУ ДОКУМЕНТУ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ СЛОБОЖАНСЬКОЇ МІСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ НА ПЕРІОД ДО 2027 РОКУ ТА ПЛАН ЗАХОДІВ НА 2026-2027 РОКИ З РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ СЛОБОЖАНСЬКОЇ МІСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ  ГРОМАДИ НА ПЕРІОД ДО 2027 РОКУ

Переглянути

Протокол № 79 засідання LХXIX сесії Слобожанської міської ради VIII скликання Чугуївського району Харківської області

протоколи сесій

Детальніше...

Інформація про розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі від 26 грудня 2025 року

Предмет закупівлі

Інформація

про розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі

(відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016р. №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)) 

Детальніше...

Стратегія розвитку Слобожанської міської територіальної громади на період до 2027 року

pic 45

Переглянути

Свята без салютів: чому в Україні заборонено використовувати феєрверки під час воєнного стану

pic 44

В Україні під час дії воєнного стану чинить сувора заборона на використання піротехнічних виробів, зокрема салютів, феєрверків, петард та інших засобів, що створюють світлові та звукові ефекти. Це правило діє на всій території країни - і для його порушення передбачено як адміністративну, так і кримінальну відповідальність для громадян та юридичних осіб.

Детальніше...

Засідання LXXIX сесії Слобожанської міської ради VIII скликання 25.12.2025 року

План заходів на 2026-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Слобожанської міської територіальної громади на період до 2027 року

pic 43

Переглянути

Спільне засідання постійних депутатських комісій Слобожанської міської ради від 25.12.2025 року

Відомість голосування голови та депутатів міської ради на засіданні LXXIX cесії Слобожанської міської ради VIII скликання від 25 грудня 2025 року

Відомості голосування

від "25" грудня 2025 року

Детальніше...