Особливості сплати податку на нерухомість юрособою-нерезидентом
Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що що пп. 266.1.1 ПКУ визначено, що платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості (їх часток).
Згідно з пп. «а» і «б» пп. 14.1.122 ПКУ для цілей оподаткування нерезидентами вважаються іноземні компанії, організації, утворені відповідно до законодавства інших держав, їх зареєстровані (акредитовані або легалізовані) відповідно до законодавства України філії, представництва та інші відокремлені підрозділи з місцезнаходженням на території України; дипломатичні представництва, консульські установи та інші офіційні представництва інших держав і міжнародних організацій в Україні.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» представництво іноземного суб’єкта господарської діяльності – установа або особа, яка представляє інтереси іноземного суб’єкта господарської діяльності в Україні і має на це належним чином оформлені відповідні повноваження.
Згідно з ст. 95 ЦКУ представництво є відокремленим підрозділом головної компанії – нерезидента і не є юридичною особою.
Процедури взяття на облік іноземних юридичних осіб – нерезидентів визначені Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. №1588 із змінами та доповненнями (далі – Порядок №1588), відповідно до розд. ІІ якого, в залежності від обраного варіанту реєстрації, на обліку в контролюючому органі, як платник податків перебувають, зокрема:
іноземні дипломатичні представництва та консульські установи, представництва міжнародних організацій в Україні (далі – дипломатична місія), у разі взяття їх на облік згідно з п. 4.9 розд. IV Порядку №1588;
постійні представництва нерезидентів на території України, у разі взяття їх на облік згідно з п. 5.5 розд. V Порядку №1588.
При цьому, абз. 3 пп. 1 п. 3.4 розд. ІІІ Порядку №1588 встановлено, що нерезиденти (іноземні юридичні компанії, організації), які придбавають нерухоме майно або отримують майнові права на таке майно в Україні, зобов’язані стати на облік у контролюючих органах (до придбання нерухомого майна або отримання майнових прав на таке майно в Україні) до контролюючого органу за місцезнаходженням нерухомого майна.
База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи з загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт.
Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості декларація з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, юридичною особою – платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.
Разом з тим, права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації, виникають з дня такої реєстрації відповідно до закону.
Таким чином, якщо у власності іноземної юридичної особи – нерезидента перебувають об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості (їх частки), то податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачується такою особою:
самостійно, при цьому, до придбання нерухомого майна або отримання майнових прав на таке майно в Україні, він зобов’язаний стати на облік до контролюючого органу за місцезнаходженням нерухомого майна;
через представництво (постійне представництво) нерезидента, яке перебуває на обліку в контролюючих органах в залежності від обраного способу державної реєстрації (акредитації, легалізації).
У січні 2025 року Кабмін зареєстрував законопроєкт № 12377 «Про основні засади житлової політики», який передбачає скасування Житлового кодексу 1983–1984 років та Закону «Про приватизацію державного житлового фонду» (1992 року).
16 липня 2025 року Верховна Рада України прийняла за основу (в першому читанні) проект Закону про основні засади житлової політики. Згідно з пояснювальною запискою, законопроект «розроблено з метою встановлення нових засад та напрямів, які визначатимуть житлову політику України».
Головними причинами реформи називають застарілий Житловий кодекс і норми, що дублюються Цивільним кодексом та іншими законами, мають правові колізії. Більш ніж 80 % положень вже врегульовано іншими актами.
Державний заклад вищої освіти «Університет менеджменту освіти» запрошує на навчання до університету військовослужбовців та ветеранів, за спеціальними умовами вступу, для здобуття ступенів бакалавра та магістра в 2025 році за актуальними для їх подальшої професійної кар’єри освітньо-професійними програмами:
Освітньо-професійні бакалаврська та магістерська програми «Управління проєктами» за спеціальністю D3 «Менеджмент».
Ці програми розроблені для підготовки кваліфікованих спеціалістів, здатних ефективно розробляти і керувати проєктами різного масштабу та складності в публічному, приватному, громадському секторах.
В сучасних умовах дефіциту ресурсів та повоєнної відбудови держави, регіонів, громад наявність фахівців з управління проєктами набуває особливого значення. Програми також часто обирають ті, хто орієнтований професійно та ефективно здійснювати проєкту діяльність у рамках грантових програм, яких в Україні стає дедалі більше.
При цьому фокус на проєктні компетентності дозволяє ветеранам ставати більш конкурентоспроможними на ринку праці.
Тривалість навчання: за бакалаврською програмою – 4 роки, за магістерською програмою – 1 рік 6 місяців.
Крім того, відповідно до п.3 ст.30 Закону України «Про зайнятість населення», постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку видачі ваучерів для підтримання конкурентоспроможності деяких категорій громадян на ринку праці» від 20 березня 2013 р. № 207, наказу Міністерства економіки України «Про затвердження Переліку професій, спеціальностей, для навчання за якими може бути виданий ваучер» 11.04.2023 № 2040 (зі змінами від 10.07.2025), можуть отримати державний ваучер на навчання для здобуття ступеня магістра за спеціальністю D3 «Менеджмент»:
«особи, звільнені з військової служби після участі у проведенні антитерористичної операції, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, до досягнення ними встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» пенсійного віку та за умови звернення протягом трьох років з дня звільнення».
Освітньо-професійна магістерська програма «Публічне управління та адміністрування» за спеціальністю D4 «Публічне управління та адміністрування».
За цією освітньою програмою здійснюється підготовка висококваліфікованих фахівців, спроможних професійно формувати і організовувати впровадження публічної політики, здійснювати управлінську діяльність на різних рівнях публічного управління та адміністрування відповідно до принципів належного врядування й сталого розвитку.
Цю програму обирають ті особи, хто прагне робити професійну кар’єру в системі публічного управління, належно здійснювати політичну та громадську діяльність. Також програма користується попитом у осіб, які прагнуть обіймати керівні посади в державних і комунальних установах, закладах охорони здоров’я тощо.
Слобожанська міська рада продовжує збір даних родин ВПО для отримання грошової допомоги, які підпадають під наступні категорії:
особи похилого віку 65 + ВПО, які прибули відповідно до наказу Мінрозвитку від 28.02.2025 №376 (зі змінами): - з території можливих бойових дій, в яких не визначена дата завершення бойових дій;
особи похилого віку 60+ ВПО, які прибули відповідно до наказу Мінрозвитку від 28.02.2025 №376 (зі змінами): - з території активних бойових дій, в яких не визначена дата завершення бойових дій, - з територій активних бойових дій, на якій функціонують державні електронні інформаційні ресурси, в яких не визначена дата завершення бойових дій, -з тимчасово окупованих Російською Федерацією території України, в яких не визначено дата завершення тимчасової окупації),
родини з однією або кількома особами з інвалідністю (ВПО);
багатодітні родини (ВПО),
та які не отримували у 2025 році грошову допомогу від міжнародних організацій.
Радон – радіоактивний інертний газ природного походження, не має ні кольору, ні запаху. Добре розчиняється у воді, крові та тканинній рідині. Період його напіврозпаду короткий – лише 3,8 доби.
Радон і продукти його розпаду можуть негативно впливати на найбільш чутливі імунні, статеві та кровотворні клітини. Цей газ випромінює альфа-частинки, які можуть спричиняти рак органів дихальної системи.
Громадянам України, які проживають на тимчасово окупованих територіях України або які виїхали на підконтрольну Україні територію, виплата пенсії, страхових виплат проводиться за умови неодержання їх від органів пенсійного забезпечення рф (пункт 10 постанови Кабінету Міністрів України від 11.02.2025 № 299 “Про деякі особливості виплати пенсій (щомісячного довічного грошового утримання) та страхових виплат за страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності”). Щоб отримувати й надалі пенсію (довічне грошове утримання) чи страхові виплати, зазначеним категоріям громадян потрібно подати до Пенсійного фонду України повідомлення про неотриманняпенсії та страхових виплат на тимчасово окупованих територіях.
Останнім часом восени набуло масштабних розмірів спалювання сухої трави, опалого листя, побутового сміття тощо. Що несе за собою негативні наслідки не тільки для навколишнього середовища, але і для об’єктів енергетичної інфраструктури, які можуть бути пошкоджені внаслідок виникнення пожежі.
Здебільшого громадяни не дотримуються вимог Правил пожежної безпеки в Україні, Закону України «Про енергетику», Правил охорони електричних мереж. І нажаль, кількість відключень ПЛ 330 кВ через низові пожежі збільшується з кожним роком.
про проведення публічного громадського обговорення щодо перепрофілювання (зміну типу) та перейменування закладів загальної середньої освіти на території Слобожанської ТГ
Ініціатор громадського обговорення: Слобожанська міська рада Чугуївського району Харківської області.
Організатор проведення громадського обговорення: Відділ освіти Слобожанської міської ради Чугуївського району.
Мета обговорення: врахування думки жителів населених пунктів Слобожанської міської ради щодо перепрофілювання (зміну типу) та перейменування закладів загальної середньої освіти на території Слобожанської ТГ:
Комунальний заклад «Геніївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Слобожанської селищної ради Чугуївського району Харківської області на Комунальний заклад «Геніївська гімназія № 1» Слобожанської міської ради Чугуївського району Харківської області;
Комунальний заклад «Геніївська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів» Слобожанської селищної ради Чугуївського району Харківської області на Комунальний заклад «Геніївська гімназія № 2» Слобожанської міської ради Чугуївського району Харківської області;
Комунальний заклад «Скрипаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Слобожанської селищної ради Чугуївського району Харківської області на Комунальний заклад «Скрипаївська гімназія» Слобожанської міської ради Чугуївського району Харківської області;
Комунальний заклад «Шебелинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Слобожанської селищної ради Чугуївського району Харківської області на Комунальний заклад «Шебелинська гімназія» Слобожанської міської ради Чугуївського району Харківської області.
Увага! Проводиться опитування Захисників і Захисниць та членів їх сімей про стан надання їм медичних послуг, що дозволить оцінити ефективність пілотного проекту з розширеного пакету послуг первинної медичної допомоги в громадах району.
Звіт старости Лиманського старостинського округу Слобожанської селищної ради Чугуївського району Харківської області Бутко Олександра Володимировича за 2022 рік