tarifi na poslugi

 Інформація щодо формування тарифів на теплову енергію та комунальні послуги в умовах законодавчих змін

Враховуючи практичні аспекти реалізації підприємствами теплопостачання нормативно-правових актів з питань формування тарифів на теплову енергію та комунальні послуги Зміївська ТЕС інформує щодо формування тарифів на теплову енергію та комунальні послуги в умовах законодавчих змін.

З  01.05.2021 року набрав чинності Закон України від 03.12.2020 року №1060 «Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань у сфері надання житлово-комунальних послуг» (далі – Закон №1060).

Згідно із Законом №1060 внесено низку змін до Законів України:

    –  «Про місцеве самоврядування в Україні»;

    –  «Про теплопостачання»;

    –  «Про метрологію та метрологічну діяльність»;

    –  «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання»;

    –  «Про житлово-комунальні послуги».

Внесені зміни передбачають комплекс важливих рішень, як для підприємств галузі теплопостачання, так і для споживачів комунальних послуг.

Відповідно до Закону України від 09.11.2017 №  2189-VIII «Про житлово-комунальні послуги» комунальними послугами є, зокрема, послуги з постачання теплової енергії, постачання гарячої води (тоді як раніше це були послуги з централізованого опалення та централізованого гарячого водопостачання).

Тариф на виробництво теплової енергії відповідно до ліцензійних умов для структурних підрозділів ПАТ «Центренерго» встановлює НКРЕКП.

Тарифи на транспортування та постачання теплової енергії, а потім загальний тариф на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води для Зміївської ТЕС встановлює Слобожанська селищна рада.

За вимогами Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, затвердженого постановою КМУ від 01.06.2011 № 869 зі змінами з метою забезпечення відшкодування всіх економічно обгрунтованих витрат перегляд тарифів з теплопостачання здійснюється уповноваженим органом кожного року (до початку опалювального періоду) за заявою ліцензіата, а саме щороку до першого липня (крім суб’єкта господарювання, що вперше встановлюють тарифи). Плановий період на який формуються та встановлюються тарифи – період тривалістю 12 місяців (з 1 жовтня до 30 вересня).

Згідно Порядку формування тарифів вартістю послуги з постачання теплової енергії є тариф на теплову енергію для споживача, який визначається як сума тарифів на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії. Таким чином, розрахунок окремого тарифу на послугу з постачання теплової енергії наразі не здійснюється.

Зміївською ТЕС у 2021 р. був здійснений повний перегляд тарифів на теплову енергію та комунальні послуги, а також їх структури відповідно до вимог Порядку формування тарифів (у т. ч. з урахуванням нового тарифу на виробництво теплової енергії, встановленого НКРЕКП з 01.01.2021 р.).

Згідно їз змінами, внесеними до Закону України від 09.11.2017 №  2189-VIII «Про житлово-комунальні послуги» передбачено запровадження публічних договорів приєднання про надання комунальних послуг. Публічні договори приєднання вважаються укладеними, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та/або на веб-сайті виконавця послуги співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з виконавцем комунальної послуги.

Плата виконавцю комунальної послуги за новим індивідуальним договором про надання комунальної послуги, що є публічним договором приєднання, складається з:

1) плати за послугу, що розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів на відповідну комунальну послугу та обсягу спожитих комунальних послуг, визначеного відповідно до законодавства;

2) плати за абонентське обслуговування, яка не може перевищувати граничний розмір, визначений Кабінетом Міністрів України. Станом на сьогодні він становить – 33,74  грн. за 1 абонента на місяць з ПДВ.

Плата за абонентське обслуговування – це платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором про надання комунальних послуг (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і з постачання та розподілу електричної енергії), що включає витрати виконавця, пов’язані з укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами, нарахуванням та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, обслуговуванням та заміною вузлів комерційного обліку води і теплової енергії (у разі їх наявності у будівлі споживача).

Раніше витрати абонентської дільниці було враховано у структурі тарифів на послуги з централізованого опалення та гарячого водопостачання.

Найближчим часом Зміївською ТЕС будуть розміщені публічні договори приєднання на сайті товариства.

Наразі тривають зміни до Порядку формування тарифів, у тому числі в частині формування тарифів на постачання теплової енергії, до якого включається частина інвестиційної складової, за рахунок якої передбачається фінансування заходів з оснащення будівель вузлами комерційного обліку теплової енергії та гарячої води (далі ВКО - враховуючи придбання, встановлення вузлів комерційного обліку, оформлення проектної документації) та інших заходів, пов’язаних із постачанням теплової енергії, згідно з інвестиційною програмою ліцензіата.

На теперешній час Зміївською ТЕС триває оснащення будівель вузлами комерційного обліку питної та гарячої води, витрати на встановлення яких, після внесення змін до Порядку формування тарифів, будуть враховані  у структурі відповідних тарифів за рахунок прибутку згідно з інвестиційною програмою ліцензіата та надані до Слобожанської селищної ради розрахунки коригувань діючих тарифів.

Тобто, будуть виконані наступні розрахунки:

-  тарифу з постачання теплової енергії з урахуванням витрат на оснащення ВКО та тарифу з постачання теплової енергії без урахування витрат на оснащення ВКО);

- відповідно тарифу на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання з урахуванням витрат на оснащення ВКО та тарифу на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання без урахування витрат на оснащення ВКО;

- відповідно тарифу на послуги з постачання гарячої води з урахуванням витрат на оснащення ВКО та тарифу на послуги з постачання гарячої води без урахування витрат на оснащення ВКО.

Британські компанії передали сонячну електростанцію з батареями резервного живлення для місцевої лікарні на Харківщині

01

Слобожанська лікарня на Харківщині більше не змушена буде обирати, яке обладнання заживити, а зможе повноцінно працювати навіть при відключеннях електроенергії. Автономність їй забезпечить нова сонячна електростанція із системою накопичення, яку встановив фонд RePower Ukraine. Цей проєкт став можливим завдяки вкладу компаній з Великобританії: Photon Energy, Segen, Midsummer, ESS, NextEnergy Capital та Solar Energy UK, які пожертвували сонячні панелі, інвертори та зібрали кошти на встановлення.

Детальніше...

Інформація про розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі від 18 вересня 2025 року

Предмет закупівлі

Інформація

про розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі

 (відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016р. №710 «Про ефективне використання державних коштів»  (зі змінами))

Детальніше...

✍️Сьогодні, 17 вересня 2025 року, під головуванням Слобожанського міського голови Дмитра Діхтяря відбулося засідання виконавчого комітету Слобожанської міської ради

 

09

На порядок денний було винесено 46 питань, що охоплювали ключові напрями життєдіяльності громади.
Детальніше...

Пресреліз Чугуївської філії Харківської обласної служби зайнятості

DCZ

З початку 2025 року послугами Харківської обласної служби зайнятості скористалися 32 234 особи, з яких 20 478 мали статус безробітного. До співпраці було залучено 3 808 роботодавців, які подали 17 498 вакансій. За сприяння обласної служби зайнятості забезпечено зайнятістю 17 565 громадян. Про це повідомив директор Харківського обласного центру зайнятості Олександр Котуков. «Обласна служба зайнятості системно підтримує людей, які шукають роботу, та роботодавців, які потребують кадрів», - наголосив він.

Детальніше...

ІКС "Державний аграрний реєстр"

Додаток DIGITAL DEVELOPMENT  UKRAINIAN AGRICULTURE v4 (2) page 0001

 

Детальніше...

Безкоштовна освітня можливість для молоді!

 банер Створюи тут (1)

Приєднуйся до “Створюй ТУТ! 2.0” — безкоштовної навчальної програми від ГО uBoost для старту в кар’єрі та підприємництві. Учасники вивчають підприємництво з нуля (генерація ідей, фінанси, маркетинг, продажі тощо) та готуються до початку кар’єри (резюме, перші інтерв’ю та стажування).

Детальніше...

Видача гуманітарної допомоги

IMG 3255

📢17.09.2025 року Благодійна організація «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД „ҐЛОБАЛ ЕМПАВЕРМЕНТ МІШН ЮА“» доставила чергову партію гуманітарної допомоги до Слобожанської громади.
Детальніше...

З Днем рятівника!

День рятівника 2

До уваги зміни, що готуються в житловому законодавстві!

Facebook post   10

У січні 2025 року Кабмін зареєстрував законопроєкт № 12377 «Про основні засади житлової політики», який передбачає скасування Житлового кодексу 1983–1984 років та Закону «Про приватизацію державного житлового фонду» (1992 року).

16 липня 2025 року Верховна Рада України прийняла за основу (в першому читанні) проект Закону про основні засади житлової політики. Згідно з пояснювальною запискою,  законопроект «розроблено з метою встановлення нових засад та напрямів, які визначатимуть житлову політику України».

Головними причинами реформи називають застарілий Житловий кодекс і норми, що дублюються Цивільним кодексом та іншими законами, мають правові колізії. Більш ніж 80 % положень вже врегульовано іншими актами.

Детальніше...

ІНФОРМАЦІЯ про можливість вступу до Державного закладу вищої освіти «Університет менеджменту освіти» у вересні-жовтні 2025 року

Facebook post   12

Державний заклад вищої освіти «Університет менеджменту освіти» запрошує на навчання до університету військовослужбовців та ветеранів, за спеціальними умовами вступу, для здобуття ступенів бакалавра та магістра в 2025 році за актуальними для їх подальшої професійної кар’єри освітньо-професійними програмами:

  1. Освітньо-професійні бакалаврська та магістерська програми «Управління проєктами» за спеціальністю D3 «Менеджмент».

Ці програми розроблені для підготовки кваліфікованих спеціалістів, здатних ефективно розробляти і керувати проєктами різного масштабу та складності в публічному, приватному, громадському секторах.

В сучасних умовах дефіциту ресурсів та повоєнної відбудови держави, регіонів, громад наявність фахівців з управління проєктами набуває особливого значення. Програми також часто обирають ті, хто орієнтований професійно та ефективно здійснювати проєкту діяльність у рамках грантових програм, яких в Україні стає дедалі більше.

При цьому фокус на проєктні компетентності дозволяє ветеранам ставати більш конкурентоспроможними на ринку праці.

Тривалість навчання: за бакалаврською програмою – 4 роки, за магістерською програмою – 1 рік 6 місяців.

Крім того, відповідно до п.3 ст.30 Закону України «Про зайнятість населення», постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку видачі ваучерів для підтримання конкурентоспроможності деяких категорій громадян на ринку праці» від 20 березня 2013 р. № 207, наказу Міністерства економіки України «Про затвердження Переліку професій, спеціальностей, для навчання за якими може бути виданий ваучер» 11.04.2023 № 2040 (зі змінами від 10.07.2025), можуть отримати державний ваучер на навчання для здобуття ступеня магістра за спеціальністю D3 «Менеджмент»:

«особи, звільнені з військової служби після участі у проведенні антитерористичної операції, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, до досягнення ними встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» пенсійного віку та за умови звернення протягом трьох років з дня звільнення».

  1. Освітньо-професійна магістерська програма «Публічне управління та адміністрування» за спеціальністю D4 «Публічне управління та адміністрування».

За цією освітньою програмою здійснюється підготовка висококваліфікованих фахівців, спроможних професійно формувати і організовувати впровадження публічної політики, здійснювати управлінську діяльність на різних рівнях публічного управління та адміністрування відповідно до принципів належного врядування й сталого розвитку.

Цю програму обирають ті особи, хто прагне робити професійну кар’єру в системі публічного управління, належно здійснювати політичну та громадську діяльність. Також програма користується попитом у осіб, які прагнуть обіймати керівні посади в державних і комунальних установах, закладах охорони здоров’я тощо.

Тривалість навчання – 1 рік 4 місяці.

Детальніше...