Зміст статті

tarifОбґрунтування необхідності здійснити коригування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів.

Рішенням VIII сесії VII скликання Комсомольської селищної ради від 31 березня 2016 року № 162-VII «Про затвердження тарифів на послуги із збирання та перевезення твердих побутових відходів, що надає комунальне підприємство «Комунальник» були затверджені тарифи на послуги із збирання та перевезення твердих побутових відходів.

 

Тарифи на послуги із збирання та перевезення твердих побутових відходів діють з  01 травня 2016 року.

Рішенням IX сесії VII скликання Комсомольської селищної ради від 21 квітня 2016 року № 179-VII «Про затвердження тарифу на послуги із захоронення твердих побутових відходів, що надає комунальне підприємство «Комунальник» було затверджено тариф на послуги  із ЗАХОРОНЕННЯ твердих побутових відходів.

Тариф на послуги  із захоронення ТПВ діє  з  16 травня 2016 року. 

Діючі тарифи на послуги з вивезення твердих побутових відходів для населення були встановлені на рівні повної собівартості послуг із розрахунку витрат на 2016 рік., тобто в діючих тарифах для населення рівень рентабельності (прибутку) складає 0 % (83,3% від загального обсягу перевезених побутових відходів в 2017 р.)

Згідно пункту 35 Постанови КМУ № 1010 від 26.07.2006 року зі змінами «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів»:

Тарифи,  які встановлюються на рівні  повної  собівартості  послуг, фіксуються на один рік.

З моменту введення тарифів на послуги з вивезення побутових відходів пройшло майже три роки.

За цей час відбулися наступні зміни:

  1. Збільшився рівень мінімальної заробітної плати ;

В 2016 році мінімальна заробітна плата складала:

з 01.01.2016 р. – 1378 грн., з 01.05.2016 р. – 1450 грн., з 01.12.2016 р. – 1550 грн.

В 2018 році мінімальна заробітна плата складає 3723 грн.

На 2019 рік мінімальна заробітна плата складає 4173 грн.  

Рівень мінімальної заробітної плати збільшився в 2,9 рази.

  1. Посадові оклади розраховувалися в 2016 році від мінімальної заробітної плати, в 2018 році – від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, при цьому заробітна плата повинна бути не нижче мінімальної заробітної плати, тому більшості робітників підприємство нараховує доплату до рівня мінімальної заробітної плати.

Прожитковий мінімум для працездатних осіб на 2018 рік складає:

З 01.01.2018 р. – 1762 грн., з 01.07.2018 р. – 1841 грн., з 01.12.2018 р. – 1921 грн.

Прожитковий мінімум для працездатних осіб на 2019 рік складає:

З 01.01.2019 р. – 1921 грн., з 01.07.2019 р. – 2007 грн., з 01.12.2019 р. – 2102 грн.

  1. Двічі внесені Зміни і доповнення до Галузевої угоди на 2017-2018 роки, які зареєстровано Міністерством соціальної політики України 19.02.2018 року та 04.12.2018 року за №26, згідно яких підпункт 3.1.2 пункту 3.1 розділу 3 «Оплата та нормування праці» викладено в новій редакції: «3.1.2. Мінімальну тарифну ставку (оклад) за просту некваліфіковану працю у розмірі прожиткового мінімуму, встановленому для працездатних осіб, а мінімальну тарифну ставку робітника 1 розряду з 1 січня 2019 р. в розмірі не менше 160 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб». (раніше було не менше 120 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб).
  1. Зросли ціни на паливно-мастильні матеріали:

В діючих тарифах на послуги з вивезення побутових відходів закладені ціни без ПДВ

ДТ  =  13,12 грн./л

А-92  = 13,50 грн./л

Олива моторна М-8 = 31,25 грн./л

Олива моторна М-10 = 32,75 грн./л

Нігрол = 26,67 грн./л

Літол = 59,17 грн/л

В 2018 році укладено договір на поставку паливно-мастильних матеріалів з наступними цінами без ПДВ:

ДТ  =  23,83 грн./л  (28,60 грн./л з ПДВ)

А-92  = 22,92 грн./л (27,50 грн./л з ПДВ)

Олива моторна М-8 = 35,00 грн./л

Олива моторна М-10 = 39,30 грн./л

Нігрол = 31,67 грн./л

Літол = 72,50 грн/л

Середні ціни на паливо на 13.12.2018
(Харьківська обл.)

Вид  палива

Ціна (грн.)

Бензин А-95

30,00

   

Бензин А-92

28,73

   

Дизельне паливо

29,66

   
  1. Подорожчали ціни на всі матеріальні ресурси (запчастини, шини, інструменти, інвентар, спецодяг та інші).
  2. Зросли тарифи за комунальні послуги (з теплопостачання, водопостачання, водовідведення, електроенергії), у зв’язку з чим збільшилися витрати на утримання виробничих та адміністративних приміщень для робітників КП «Комунальник».

Витрати на оплату праці і внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (ЄСВ) складають в середньому 72,8 % від загальних витрат у собівартості послуг з вивезення побутових відходів (в скоригованих тарифах витрати з оплати праці з ЄСВ складають: збирання 89,54%, перевезення 60,49%, захоронення 64,06%). Ця стаття витрат є основною. Галузевою угодою передбачені мінімальні гарантії з оплати праці робітників житлово-комунального господарства, які підприємство повинно обов’язково виконувати.

На сьогоднішній день тарифи на послуги з вивезення твердих побутових відходів (збирання, перевезення і захоронення) не забезпечують у повному обсязі відшкодування економічно обґрунтованих витрат на надання цих послуг.

Підприємство отримує збитки по виду діяльності «Вивезення ТПВ» (за 2017 рік прямі збитки склали 655 997,25 грн.), не має можливості утримувати техніку в належному стані (бракує коштів на запчастини, шини), не закуповує в повному обсязі необхідний спецодяг, передбачений колективним договором та Положенням з охорони праці. Майже всі отримані від споживачів кошти витрачаються на оплату праці, обов’язкові податки  і паливо для транспорту. 

Враховуючи все вищевказане КП «Комунальник» пропонує запровадити механізм коригування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів.

Коригування тарифів протягом установленого строку їх дії здійснюється шляхом коригування індивідуальних  складових  витрат, за якими відбулися цінові зміни у бік збільшення або зменшення, що сприятиме забезпеченню економічної обґрунтованості та прозорості запровадження зазначеного механізму. ( Пункт  37  в  редакції  Постанови  КМУ  N 692  від 08.07.2009 ) Механізм коригування здійснено відповідно до Постанови КМУ від 26.07.2006 р. № 1010 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів» зі змінами.

У зв’язку з тим, що основною статтею витрат є заробітна плата з ЄСВ в загальній сумі витрат, то пропонуємо скоригувати тарифи по цій статті.

Слобожанська міська рада повідомляє про підготовку до проведення громадських слухань

Facebook post   10Шановні жителі Слобожанської громади!

Слобожанська міська рада повідомляє про підготовку до проведення громадських слухань з питань:

Детальніше...

Увага❗❗❗ Лист ПАТ "ЦЕНТРЕНЕРГО" Зміївської ТЕС щодо припинення водопостачання холодної води у м. Слобожанське

Лист

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Стратегія розвитку Слобожанської територіальної громади на період до 2027 року та План заходів на 2026-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Слобожанської територіальної громади на

Facebook post   16

  1. Замовник СЕО

Слобожанська міська рада Чугуївського району Харківської області.

 Повідомлення про оприлюднення заяви:

Заява про визначення обсягу СЕО Стратегії розвитку Слобожанської  територіальної громади на період до 2027 року та Плану заходів на 2026-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Слобожанської територіальної громади  на період до 2027 року розміщено на офіційному веб сайті Замовника за посиланням: https://km-sov.gov.ua/index.php/strategic-documents/development-strategy.html

Детальніше...

Привітання до Дня працівника соціальної сфери!

571292614 1250031173832207 5262760696591604335 n

Протокол спільного засідання постійних депутатських комісій від 22 жовтня 2025 року

протоколи комісій

Детальніше...

Одноразова адресна грошова допомога мешканцям Слобожанської міської ради

Materialna dopomoga

23 жовтня 2025 року відбулися чергові засідання комісії, на яких було розглянуто 16 звернень мешканців громади про надання одноразової адресної грошової допомоги.

Детальніше...

«Офіс податкових консультантів: Увага. Повага. Довіра»

Інформація про розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі від 28 жовтня 2025 року

Предмет закупівлі

Інформація

про розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі

(відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016р. №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами))

Детальніше...

LXXVI сесія Слобожанської селищної ради VIII скликання

Sesija

від "22" жовтня 2025 року

Детальніше...

Рішеня комісії з питань розподілу публічних інвестицій при виконавчому комітеті Слобожанської міської ради

Facebook post   12

24 жовтня 2025 року м. Слобожанське № 1

 

Комісія з питань розподілу публічних інвестицій при виконавчому комітеті Слобожанської міської ради (далі Комісія) отримала від фінансового управління Слобожанської міської ради лист від 24.10.2025 року №01-21/637 «Про надання консолідованого переліку публічних інвестиційних проектів та програм публічних інвестицій єдиного проектного портфеля публічних інвестицій Слобожанської територіальної громади і розподіл публічних інвестицій на їх підготовку та реалізацію за 2026-2028 роки у розрізі джерел і механізмів фінансового забезпечення».

Детальніше...