Title

Заступник начальника Головного управління ДПС у Харківській області Ірина Сагайдак відповідала на запитання громадян, які звернулися на телефон «гарячої лінії» з питаннями стосовно застосування «касових апаратів».

Нижче наводимо запитання та бліц-відповіді на них.

ЗАПИТАННЯ: Чи може суб’єкт господарювання  одночасно використовувати електронну печатку та/або кваліфікований електронний підпис на декількох ПРРО?

ВІДПОВІДЬ: Чинним законодавством у сфері проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у готівковій та безготівковій формі не передбачено обмежень щодо кількості електронних печаток під час їх реєстрації суб’єктом господарювання, який має декілька програмних реєстраторів розрахункових операцій. При застосуванні електронної печатки суб’єкта господарювання на ПРРО фіскальним сервером ДПС не встановлено обмежень її використання кількома ПРРО одночасно.

При цьому за допомогою одного сертифіката електронного підпису можна працювати одночасно тільки одному касиру на одному ПРРО. Тобто, у разі одночасного використання суб’єктом господарювання декількох ПРРО, необхідно мати відповідну кількість зареєстрованих касирів стосовно яких були подані повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.

 ЗАПИТАННЯ: Яким чином підприємець  може здійснити перехід з програмного забезпечення ПРРО, яке надається ДПС, на програмне забезпечення, розроблене іншими виробниками?

ВІДПОВІДЬ:  З метою переходу з програмного забезпечення програмного реєстратора розрахункових операцій, яке надається Державною податковою службою на безоплатній основі (як і будь-якого іншого ПЗ) на програмне забезпечення  інших виробників (комерційних) суб’єкту господарювання необхідно закрити зміну на такому ПРРО, здійснити налаштування іншого ПЗ та розпочати роботу.

ЗАПИТАННЯ: Чи блокується ПРРО у разі перевищення встановлених граничних строків проведення розрахункових операцій в режимі офлайн (36 годин підряд або 168 годин протягом календарного місяця)?

ВІДПОВІДЬ:  Відповідно до п.п. 1 розд. V Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 № 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547» на період відсутності зв’язку між програмним реєстратором розрахункових операцій та фіскальним сервером проведення розрахункових операцій суб’єктом господарювання здійснюється в режимі офлайн, що може тривати не більше ніж 36 годин, та не більше ніж 168 годин протягом календарного місяця, із створенням електронних розрахункових документів, яким присвоюються фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером згідно з Порядком визначення діапазону, видачі, резервування, використання фіскальних номерів, що присвоюються електронним розрахунковим документам під час роботи програмного реєстратора розрахункових операцій в режимі офлайн, затвердженим відповідно до ст. 5 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями.

ПРРО не може працювати в режимі офлайн після спливу встановлених граничних строків застосування такого режиму суб’єктом господарювання (не більше ніж 36 годин підряд та 168 годин протягом календарного місяця), без наявного невикористаного Діапазону, а також за наявності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером.

ПРРО має бути автоматично переведений із режиму офлайн у режим онлайн-обміну з фіскальним сервером у момент відновлення зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером (п.п. 2 розд. V Порядку № 317).

Абзацом третім п.п. 3 розд. V Порядку № 317 передбачено, що програмне рішення ПРРО під час роботи в режимі офлайн має забезпечувати постійний контроль щодо дотримання граничних строків застосування режиму офлайн, інформувати особу, яка здійснює розрахункову операцію про залишок часу, протягом якого може тривати режим офлайн, та припинити проведення розрахункових операцій у режимі офлайн у разі досягнення одного із граничних строків (36 годин підряд або 168 годин протягом календарного місяця).

ЗАПИТАННЯ:  Чи можливо переглянути закриту робочу зміну в ПРРО, яка була відкрита та закрита на іншому пристрої?

ВІДПОВІДЬ:  Переглянути закриту робочу зміну в програмному реєстраторі розрахункових операцій (далі – ПРРО), яка була відкрита та закрита на іншому пристрої (ПРРО), на даний час немає можливості оскільки відсутня синхронізація змін з іншими пристроями в програмних рішеннях «ПРРО Каса» та «пРРОсто», які надаються Державною податковою службою на безоплатній основі.

Водночас, інші виробники (комерційні) програмних рішень за необхідності можуть налаштувати такий режим для здійснення синхронізації між пристроями (ПРРО) суб’єкта господарювання.

 ЗАПИТАННЯ: Чи потрібно суб’єкту господарювання  виконувати додаткові налаштування в ПРРО, який встановлений на комп’ютер (планшет, телефон тощо) у разі здійснення розрахункових операції із застосуванням електронних платіжних засобів?

ВІДПОВІДЬ: Суб’єкту господарювання не потрібно виконувати додаткові налаштування в програмному реєстраторі розрахункових операцій, який встановлений на комп’ютер (планшет, телефон тощо) у разі здійснення розрахункових операції із застосуванням електронних платіжних засобів.

При цьому, при проведенні таких розрахунків суб’єкту господарювання необхідно обрати тип оплати – «Карткою».

ЗАПИТАННЯ: Яким чином СГ може роздрукувати розрахунковий документ (чек) в ПРРО (Аndroid та Windows)?

ВІДПОВІДЬ: У програмному забезпеченні «Програмний реєстратор розрахункових операцій» на даний час реалізовано можливість друку розрахункових документів (касових чеків) лише для пристроїв з операційною системою Windows.

Для того щоб роздрукувати касовий чек суб’єкту господарювання необхідно відкрити вікно поточної зміни з переліком чеків, вибрати відповідний чек та почергово натиснути кнопки «Переглянути чек» і «Друк» для відкриття вікна друкованої форми чека.

ЗАПИТАННЯ:Чи потрібно закривати робочу зміну в ПРРО, якщо необхідно здійснити програмування (коригування) цін, найменування товарів, та обліку їх кількості?

ВІДПОВІДЬ: Відповідно до п. 11 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями, суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій та/або через програмні РРО  для підакцизних товарів із використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з Українським класифікатором товарів зовнішньоекономічної діяльності, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості.

При цьому для здійснення програмування (коригування) цін, найменування товарів, та обліку їх кількості суб’єкту господарювання (користувачу) не потрібно закривати робочу зміну в ПРРО.

✍️Сьогодні, 17 вересня 2025 року, під головуванням Слобожанського міського голови Дмитра Діхтяря відбулося засідання виконавчого комітету Слобожанської міської ради

 

09

На порядок денний було винесено 46 питань, що охоплювали ключові напрями життєдіяльності громади.
Детальніше...

Пресреліз Чугуївської філії Харківської обласної служби зайнятості

DCZ

З початку 2025 року послугами Харківської обласної служби зайнятості скористалися 32 234 особи, з яких 20 478 мали статус безробітного. До співпраці було залучено 3 808 роботодавців, які подали 17 498 вакансій. За сприяння обласної служби зайнятості забезпечено зайнятістю 17 565 громадян. Про це повідомив директор Харківського обласного центру зайнятості Олександр Котуков. «Обласна служба зайнятості системно підтримує людей, які шукають роботу, та роботодавців, які потребують кадрів», - наголосив він.

Детальніше...

ІКС "Державний аграрний реєстр"

Додаток DIGITAL DEVELOPMENT  UKRAINIAN AGRICULTURE v4 (2) page 0001

 

Детальніше...

Безкоштовна освітня можливість для молоді!

 банер Створюи тут (1)

Приєднуйся до “Створюй ТУТ! 2.0” — безкоштовної навчальної програми від ГО uBoost для старту в кар’єрі та підприємництві. Учасники вивчають підприємництво з нуля (генерація ідей, фінанси, маркетинг, продажі тощо) та готуються до початку кар’єри (резюме, перші інтерв’ю та стажування).

Детальніше...

Видача гуманітарної допомоги

IMG 3255

📢17.09.2025 року Благодійна організація «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД „ҐЛОБАЛ ЕМПАВЕРМЕНТ МІШН ЮА“» доставила чергову партію гуманітарної допомоги до Слобожанської громади.
Детальніше...

З Днем рятівника!

День рятівника 2

До уваги зміни, що готуються в житловому законодавстві!

Facebook post   10

У січні 2025 року Кабмін зареєстрував законопроєкт № 12377 «Про основні засади житлової політики», який передбачає скасування Житлового кодексу 1983–1984 років та Закону «Про приватизацію державного житлового фонду» (1992 року).

16 липня 2025 року Верховна Рада України прийняла за основу (в першому читанні) проект Закону про основні засади житлової політики. Згідно з пояснювальною запискою,  законопроект «розроблено з метою встановлення нових засад та напрямів, які визначатимуть житлову політику України».

Головними причинами реформи називають застарілий Житловий кодекс і норми, що дублюються Цивільним кодексом та іншими законами, мають правові колізії. Більш ніж 80 % положень вже врегульовано іншими актами.

Детальніше...

ІНФОРМАЦІЯ про можливість вступу до Державного закладу вищої освіти «Університет менеджменту освіти» у вересні-жовтні 2025 року

Facebook post   12

Державний заклад вищої освіти «Університет менеджменту освіти» запрошує на навчання до університету військовослужбовців та ветеранів, за спеціальними умовами вступу, для здобуття ступенів бакалавра та магістра в 2025 році за актуальними для їх подальшої професійної кар’єри освітньо-професійними програмами:

  1. Освітньо-професійні бакалаврська та магістерська програми «Управління проєктами» за спеціальністю D3 «Менеджмент».

Ці програми розроблені для підготовки кваліфікованих спеціалістів, здатних ефективно розробляти і керувати проєктами різного масштабу та складності в публічному, приватному, громадському секторах.

В сучасних умовах дефіциту ресурсів та повоєнної відбудови держави, регіонів, громад наявність фахівців з управління проєктами набуває особливого значення. Програми також часто обирають ті, хто орієнтований професійно та ефективно здійснювати проєкту діяльність у рамках грантових програм, яких в Україні стає дедалі більше.

При цьому фокус на проєктні компетентності дозволяє ветеранам ставати більш конкурентоспроможними на ринку праці.

Тривалість навчання: за бакалаврською програмою – 4 роки, за магістерською програмою – 1 рік 6 місяців.

Крім того, відповідно до п.3 ст.30 Закону України «Про зайнятість населення», постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку видачі ваучерів для підтримання конкурентоспроможності деяких категорій громадян на ринку праці» від 20 березня 2013 р. № 207, наказу Міністерства економіки України «Про затвердження Переліку професій, спеціальностей, для навчання за якими може бути виданий ваучер» 11.04.2023 № 2040 (зі змінами від 10.07.2025), можуть отримати державний ваучер на навчання для здобуття ступеня магістра за спеціальністю D3 «Менеджмент»:

«особи, звільнені з військової служби після участі у проведенні антитерористичної операції, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, до досягнення ними встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» пенсійного віку та за умови звернення протягом трьох років з дня звільнення».

  1. Освітньо-професійна магістерська програма «Публічне управління та адміністрування» за спеціальністю D4 «Публічне управління та адміністрування».

За цією освітньою програмою здійснюється підготовка висококваліфікованих фахівців, спроможних професійно формувати і організовувати впровадження публічної політики, здійснювати управлінську діяльність на різних рівнях публічного управління та адміністрування відповідно до принципів належного врядування й сталого розвитку.

Цю програму обирають ті особи, хто прагне робити професійну кар’єру в системі публічного управління, належно здійснювати політичну та громадську діяльність. Також програма користується попитом у осіб, які прагнуть обіймати керівні посади в державних і комунальних установах, закладах охорони здоров’я тощо.

Тривалість навчання – 1 рік 4 місяці.

Детальніше...

Увага! Оголошення!

Facebook post   16

 Слобожанська міська рада продовжує збір даних родин ВПО для отримання грошової допомоги, які підпадають під наступні категорії:

  • особи похилого віку 65 + ВПО, які прибули відповідно до наказу Мінрозвитку від 28.02.2025 №376 (зі змінами): - з території можливих бойових дій, в яких не визначена дата завершення бойових дій;
  • особи похилого віку 60+ ВПО, які прибули відповідно до наказу Мінрозвитку від 28.02.2025 №376 (зі змінами): - з території активних бойових дій, в яких не визначена дата завершення бойових дій, - з територій активних бойових дій, на якій функціонують державні електронні інформаційні ресурси, в яких не визначена дата завершення бойових дій, -з тимчасово окупованих Російською Федерацією території України, в яких не визначено дата завершення тимчасової окупації),
  • родини з однією або кількома особами з інвалідністю (ВПО);
  • багатодітні родини (ВПО),

та які не отримували у 2025 році грошову допомогу від міжнародних організацій.

Детальніше...

Радон: урахування можливого впливу при функціонуванні укриттів та «підземних шкіл»

Facebook post   10

Радон – радіоактивний інертний газ природного походження, не має ні кольору, ні запаху. Добре розчиняється у воді, крові та тканинній рідині. Період його напіврозпаду короткий – лише 3,8 доби.

Радон і продукти його розпаду можуть негативно впливати на найбільш чутливі імунні, статеві та кровотворні клітини. Цей газ випромінює альфа-частинки, які можуть спричиняти рак органів дихальної системи.

Детальніше...