DPS inf

В Головному управлінні ДПС у Харківській області запитали, яким чином декларант відображає об’єкт нерухомого майна в одноразовій (спеціальній) добровільній декларації, якщо такий об’єкт було збудовано (придбано) як за рахунок коштів з яких були сплачені у повному обсязі усі податки так і за рахунок коштів з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки?

Надаємо відповідь на поставлене запитання.

Відповідно до п.п. «б» п. 4 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктами одноразового (спеціального) добровільного декларування можуть бути визначені підпунктами 14.1.280 і 14.1.281 п. 14.1 ст. 14 ПКУ активи фізичної особи, що належать декларанту на праві власності (в тому числі на праві спільної часткової або на праві спільної сумісної власності) і знаходяться (зареєстровані, перебувають в обігу, є на обліку тощо) на території України та/або за її межами станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації, зокрема нерухоме майно (земельні ділянки, об’єкти житлової і нежитлової нерухомості).
Для цілей підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ до нерухомого майна належать також об’єкти незавершеного будівництва, які:

  • не прийняті в експлуатацію або право власності на які не зареєстроване в установленому законом порядку, але майнові права на такі об’єкти належать декларанту на праві власності;
  • не прийняті в експлуатацію та розташовані на земельних ділянках, що належать декларанту на праві приватної власності, включаючи спільну власність, або на праві довгострокової оренди або на праві суперфіцію.

При цьому згідно з п.п. 6.1 п. 6 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ одноразова (спеціальна) добровільна декларація – це декларація, в якій відображається, зокрема така інформація (дані):
відомості про об’єкти декларування, визначені пп. «б» – «е» п. 4 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, із зазначенням інформації, що дає змогу їх ідентифікувати, зокрема про їх місцезнаходження або місце зберігання (крім предметів мистецтва та антикваріату, дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, ювелірних виробів, банківських металів, які не розміщені на рахунках, пам’ятних банкнот та монет тощо), вид, назву, рік виробництва (випуску) тощо;
 самостійно визначена декларантом у національній валюті база для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування. До одноразової (спеціальної) добровільної декларації декларант зобов’язаний додати копії документів, що підтверджують вартість об’єктів декларування, у разі місцезнаходження (реєстрації) активу фізичної особи за межами України та/або у разі декларування валютних цінностей, розміщених на рахунках у банках в Україні, та прав грошової вимоги, визначених п.п. «а» п. 4 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ. У разі місцезнаходження (реєстрації) інших активів фізичної особи в Україні декларант може додати копії документів, що підтверджують вартість об’єктів декларування;
ставка та сума збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування.
Крім того, для об’єктів декларування, визначених підпунктами «б» – «е» п. 4 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, база для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування визначається, зокрема, але не виключно, як:
витрати декларанта на придбання (набуття) об’єкта декларування;
вартість, що визначається на підставі оцінки майна та майнових прав, фінансових інструментів, інших активів. Оцінка щодо об’єкта декларування проводиться відповідно до законодавства країни, де знаходиться такий актив. Вартість активів, визначена в іноземній валюті, відображається в одноразовій (спеціальній) добровільній декларації у гривні за офіційним курсом національної валюти, встановленим Національним банком України станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації (п.п. 7.2 п. 7 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ).
Враховуючи викладене, у разі якщо фізична особа має у власності об’єкт нерухомого майна, який був набутий (збудований) як за рахунок коштів з яких були сплачені податки так і за рахунок коштів з яких податки не були сплачені, то у одноразовій (спеціальній) добровільній декларації відображається сума витрат або оціночна вартість такого об’єкта нерухомого майна в частині коштів з яких не були сплачені податки.

Щодо навчання у жовтні 2026 року в Харківському центрі професійно-технічної освіти державної служби зайнятості

DCZ

ХАРКІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ЗАЙНЯТОСТІ ЧУГУЇВСЬКА ФІЛІЯ ХАРКІВСЬКОГО ОБЛАСНОГО ЦЕНТРУ ЗАЙНЯТОСТІ надає інформацію щодо навчання у жовтні 2026 року в Харківському центрі ПТО ДСЗ: 

Детальніше...

Герої не вмирають!

Пархоменко М М

Пархоменко Михайло Михайлович

21.11.1983 - 14.12.2024

 

З 08.10.2026 по 09.10.2026 року (час проведення з 09:00 до 13:00) будуть проводитись подвірно профілактичні щеплення собак та котів проти сказу

Щеплення

 

Чугуївське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області повідомляє, що з метою профілактики сказу в домашніх тварин, фахівцями дільниць ветеринарної медицини Харківської державної лікарні ветеринарної медицини в період з 08.10.2026 по 09.10.2026 будуть проводитись профілактичні щеплення собак та котів проти сказу в громадах населених пунктів Чугуївського району, відповідно до графіку:

Детальніше...

До уваги підприємств та організацій!

Увага Оголошення

Виконавчий комітет Слобожанської міської ради Чугуївського району Харківської області

ОГОЛОШУЄ КОНКУРС

на визначення на конкурсних засадах підприємства (організації) для здійснення функцій робочого органу з організації  забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Слобожанської міської територіальної громади.

Детальніше...

Інформація про початок перевірки на виконання вимог Закону України «Про очищення влади» від 01.10.2026 року

Очищення влади

На виконання вимог Закону України «Про очищення влади» інформуємо про те, що розпочато перевірку стосовно:

Детальніше...

Рішення Слобожанської міської ради Чугуївського району Харківської області від 22.09.2026 року №3896

Детальніше...

Щодо наміру відновити гаряче водопостачання абонентів м. Слобожанське

Повідомляємо

Слобожанська міська рада отримала листа від ПАТ "ЦЕНТРЕНЕРГО" Зміївська теплова електрична станція з повідомленням про намір відновити режим гарячого водопостачання абонентів міста Слобожанське, наступного змісту:

Детальніше...

Домашнє насильство – це злочин

256

25.09.2026 відбулося чергове засідання Координаційну раду з питань запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі Слобожанської міської територіальної громади Чугуївського району Харківської області, на порядку денному якого були розглянуті два питання:

1. Про стан вчинення домашнього насильства на території Слобожанської міської територіальної громади станом на 25.09.2026. Загальна статистика.

2. Про реалізацію у Слобожанській міській територіальній громаді громадською організацією «Чистий Аркуш» проєкту «Разом проти насильства: освіта, підтримка, солідарність».

Детальніше...

Протокол спільного засідання постійних депутатських комісій від 22 вересня 2026 року

Протоколи комісій

Детальніше...

В Слобожанській громаді пройшла зустріч з підприємцями, в рамках проєкту «Розвиток інституцій підтримки мікро-, малих та середніх підприємств Харківщини»

photo 5321440621660674803 y

25 вересня 2026 року Слобожанською міською радою спільно з Агенцією регіонального розвитку Харківської області проведено зустріч в межах проєкту «Розвиток інституцій підтримки мікро-, малих та середніх підприємств Харківщини», за підтримки Програми «Партнерство за сильну Україну».
Детальніше...