Чи зобов’язані суб’єкти господарювання застосовувати РРО або ПРРО при здійсненні розрахунків у безготівковій формі через установи банку?
Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО (далі – ПРРО) зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Згідно з п. 1.4 глави 1 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року № 22 із змінами та доповненнями, безготівкові розрахунки – це перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів. Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному вигляді.
Відповідно до п. 12 ст. 9 Закону № 265 РРО та/або ПРРО та розрахункові книжки не застосовуються якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції з розрахунків у готівковій формі не здійснюються (склади, місця зберігання товарів, оптова торгівля тощо).
Отже, при здійсненні розрахункових операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) застосування РРО або ПРРО є обов’язковим.
При здійсненні розрахунків у безготівковій формі через установи банку РРО або ПРРО не застосовується.
28 листопада 2025 року відбулося чергове засідання комісії, на якому було розглянуто 68 звернень мешканців громади про надання одноразової адресної грошової допомоги.
Колегіально прийнято рішення про виділення одноразової адресної грошової допомоги з місцевого бюджету 68 громадянам на загальну суму 414, 8 тис. грн., а саме:
39 мешканцям громади на лікування;
3 мешканцям громади у зв’язку зі скрутним матеріальним становищем;
8 сім’ям у зв’язку із зникненням безвісти військовослужбовців;
4 сім’ям у зв’язку із загибеллю (смертю) військовослужбовців;
1 особі з інвалідністю внаслідок війни з числа Захисників України на вирішення соціально-побутових питань;
4 Захисникам України, які отримали травму (поранення, контузії, каліцтва) або захворювання під час захисту Батьківщини, проведенням оперативного лікування:
9 сім’ям військовослужбовця, особі з інвалідністю внаслідок війни з числа Захисників чи Захисниць України на придбання деревини паливної для опалення будинку у період дії воєнного стану.
📌У Слобожанському Палаці культури буде відбуватися видача талонів на отримання гуманітарної допомоги (другий етап, для громадян, які не отримали талони 26.11.2025 року):
☑ 03 грудня 2025 року по 05 грудня 2025 року з 08-00 год. до 9-00 год.
Видача гуманітарної допомоги буде відбуватися по талонам з 08 грудня 2025 року по 11 грудня 2025 року при таких умовах:
громадяни отримують гуманітарну допомогу в день, який зазначений в талоні у такий час:
час отримання
номера талонів
з 9.00 години до 10.00 години
з № 1 по № 80
з 10.00 години до 11.00 години
з № 81 по № 160
з 11.00 години до 12.00 години
з № 161 по № 240
з 13.00 години до 14.00 години
з № 241 по № 320
з 14.00 години до 15.00 години
з № 321 по 400
❗Для місцевих - допомога буде видаватися 1 пакунок на 1 домоволодіння:
при умові що в домоволодінні хоча б один з членів сім’ї має статус: людини похилого віку 60+, або особи з інвалідністю, або в сім’ї є дитина/діти до 18 років, або є батьки чи дружина/чоловік військовослужбовця.
💬Для ВПО (у тому числі без категорії вразливості) - допомога буде видаватися 1 пакунок на 1 домоволодіння.
При видачі допомоги при собі мати: паспорт та документ підтверджуючий статус, для ВПО - паспорт та довідку ВПО.
Мета кампанії - привернення уваги до проблем подолання насильства в сім’ях, жорстокого поводження з дітьми, протидії торгівлі людьми та захисту прав жінок.
У Харківській області продовжує працювати гаряча лінія з евакуації за номером 0 800 33 92 91. Водночас відтепер основним номером для звернень з питань евакуації є короткий номер 203. Перехід на короткий номер пов'язаний зі спрощенням комунікації для людей та підвищенням доступності допомоги. За номером 203 можна: * отримати консультацію щодо поселення в інші регіони України; * подати звернення щодо евакуації цивільного населення з прифронтових та прикордонних територій; * отримати перенаправлення за відповідними напрямами чи службами. Номер 0 800 33 92 91 продовжить працювати, оскільки раніше проводилася масштабна інформаційна кампанія, однак основний акцент тепер робиться саме на короткий номер 203.
Результати конкурсу на зайняття посади консультанта Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Слобожанської селищної ради Чугуївського району Харківської області