07

 Харківські податківці провели сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з питань податкової амністії

У Головному управлінні ДПС у Харківській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Одноразове (спеціальне) добровільне декларування».

Цього разу громадяни, що телефонували, найбільше цікавилися порядком декларування активів. Наводимо наступні запитання і відповіді на них та сподіваємося, що вони стануть у нагоді відвідувачам нашого сайту.

ЗАПИТАННЯ:

Чи потрібно подавати одноразову (спеціальну) добровільну декларацію, за об’єкти рухомого або нерухомого майна, які були отримані у спадок (подарунок) від члена сім’ї першого або другого ступеня споріднення?

ВІДПОВІДЬ:

Згідно з п. 3 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням можуть фізичні особи – резиденти, у тому числі самозайняті особи, а також фізичні особи, які не є резидентами України, але які були резидентами на момент отримання (набуття) об’єктів декларування чи на момент нарахування (отримання) доходів, за рахунок яких були отримані (набуті) об’єкти декларування, і які відповідно до ПКУ є чи були платниками податків.

Відповідно до п. 1 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ ПКУ одноразове (спеціальне) добровільне декларування – це особливий порядок добровільного декларування фізичною особою, визначеною п. 3 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ ПКУ, належних їй активів, розміщених на території України та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані (набуті) такою фізичною особою за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування та/або міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, та/або які не були задекларовані в порушення податкового та валютного законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом будь-якого з податкових періодів, що мали місце до 01 січня 2021 року.

Оподаткування доходів фізичних осіб регулюється положеннями розд. IV ПКУ.

Порядок оподаткування доходу, отриманого платником податку на доходи фізичних осіб в результаті прийняття ним у спадщину чи дарунок нерухомого або рухомого майна визначено ст. 174 ПКУ, відповідно до п.п. «а» п.п. 174.2.1 п. 174.2 якої за нульовою ставкою оподатковуються об’єкти спадщини, що успадковується членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення.

При цьому об’єкти дарування, зазначені в п. 174.1 ст. 174 ПКУ, подаровані платнику податку іншою фізичною особою, оподатковуються згідно з правилами, встановленими розд. IV ПКУ для оподаткування спадщини (п. 174.6 ст. 174 ПКУ).

Відповідно до п. 174.3 ст. 174 ПКУ особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці/обдаровані, які отримали спадщину/дарунок.

Дохід у вигляді вартості успадкованого/отриманого у дарунок майна (у межах, що підлягає оподаткуванню, зазначається в річній податковій декларації про майновий стан та доходи, крім спадкоємців, які отримали у спадщину/дарунок об’єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб.

Таким чином, у разі якщо об’єкти рухомого або нерухомого майна були отримані у спадок (подарунок) від члена сім’ї першого або другого ступеня споріднення, то подавати одноразову (спеціальну) добровільну декларацію платнику податків не потрібно за умови відсутності інших підстав для подання такої декларації.

ЗАПИТАННЯ:

Які активи підлягають одноразовому (спеціальному) добровільному декларуванню?

ВІДПОВІДЬ:

Відповідно до п. 4 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України об’єктами одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі – об’єкти декларування) можуть бути визначені підпунктами 14.1.280 і 14.1.281 п. 14.1 ст. 14 ПКУ активи фізичної особи, що належать декларанту на праві власності (в тому числі на праві спільної часткової або на праві спільної сумісної власності) і знаходяться (зареєстровані, перебувають в обігу, є на обліку тощо) на території України та/або за її межами станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації, у тому числі, але не виключно:

а) валютні цінності (банківські метали, крім тих, що не розміщені на рахунках, національна валюта (гривня) та іноземна валюта, крім коштів у готівковій формі, та права грошової вимоги (у тому числі депозит (вклад), кошти, позичені третім особам за договором позики), оформлені у письмовій формі з юридичною особою або нотаріально посвідчені у разі виникнення права вимоги декларанта до іншої фізичної особи;

 б) нерухоме майно (земельні ділянки, об’єкти житлової і нежитлової нерухомості).

 Для цілей цього підрозділу до нерухомого майна належать також об’єкти незавершеного будівництва, які:

- не прийняті в експлуатацію або право власності на які не зареєстроване в установленому законом порядку, але майнові права на такі об’єкти належать декларанту на праві власності;

- не прийняті в експлуатацію та розташовані на земельних ділянках, що належать декларанту на праві приватної власності, включаючи спільну власність, або на праві довгострокової оренди або на праві суперфіцію;

 в) рухоме майно, у тому числі:

- транспортні засоби та інші самохідні машини і механізми;

- інше цінне рухоме майно (предмети мистецтва та антикваріату, дорогоцінні метали, дорогоцінне каміння, ювелірні вироби тощо);

г) частки (паї) у майні юридичних осіб або в утвореннях без статусу юридичної особи, інші корпоративні права, майнові права на об’єкти інтелектуальної власності;

ґ) цінні папери та/або фінансові інструменти, визначені законом;

д) права на отримання дивідендів, процентів чи іншої аналогічної майнової вигоди, не пов’язані із правом власності на цінні папери, частки (паї) у майні юридичних осіб та/або в утвореннях без статусу юридичної особи;

е) інші активи фізичної особи, у тому числі майно, банківські метали, що не розміщені на рахунках, пам’ятні банкноти та монети, майнові права, що належать декларанту або з яких декларант отримує чи має право отримувати доходи на підставі договору про управління майном чи іншого аналогічного правочину та не сплачує власнику такого майна частину належного власнику доходу.

Інформація про розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі від 8 жовтня 2026 року

Предмет закупівлі

Інформація

про розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі

 (відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016р. №710 «Про ефективне використання державних коштів»  (зі змінами))

Детальніше...

Твоя кров рятує життя: долучайтеся до безоплатного донорства!

Image 001

В умовах повномасштабної збройної агресії проти України забезпечення стабільних запасів донорської крові є гарантією безперебійної роботи системи охорони здоров'я та врятованих життів.

Детальніше...

Проекти рішень, які планується винести на розгляд ХСV сесії VІІІ скликання

Проєкти рішень

Детальніше...

Про скликання ХСV сесії Слобожанської міської ради VІІI скликання

Gerb

СЛОБОЖАНСЬКА МІСЬКА РАДА

ЧУГУЇВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

 

08 жовтня 2026 року м. Слобожанське №254

 

Про скликання ХСV сесії Слобожанської міської ради VІІI скликання

 

Відповідно до ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Регламенту міської ради:

  1. Скликати ХСV сесію Слобожанської міської ради VІІI скликання та провести її засідання 23 жовтня 2026 року о 13 годині 00 хвилин в малій залі міського Палацу культури (м. Слобожанське, вул. Ярослава Мудрого, 12).
  2. Секретарю міської ради довести це розпорядження до відома депутатів міської ради.
  3. Відділу організаційно-інформаційної роботи міської ради довести це розпорядження до відома жителів громади відповідно до Регламенту ради.

 

 

 

Слобожанський міський голова Дмитро ДІХТЯР

У Харківській області 8 жовтня діятимуть графіки погодинних відключень

IMG 1742

За вказівкою НЕК "Укренерго" у зв'язку зі складною ситуацією в Об’єднаній енергосистемі, яка склалася через ворожі обстріли, у четвер, 8 жовтня, з 00:00 до 23:59 у Харківській області будуть діяти графіки погодинних відключень (ГПВ).

Детальніше...

До уваги осіб з інвалідністю!

Увага Оголошення

Нагадуємо про необхідність для забезпечення належної верифікації інформації про осіб, які мають документи, що підтверджують встановлення інвалідності, відділом соціального захисту населення Слобожанської міської ради продовжується прийом документів та передачі повної та актуальної інформації про встановлену інвалідність для внесення до Централізованого банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ).

Для внесення даних до ЦБІ необхідно мати при собі:

  • паспорт громадянина України або ID картка;
  • ідентифікаційний номер платника податків;
  • документ, що підтверджує встановлену групу інвалідності;
  • пенсійне посвідчення.

Прийом мешканців Слобожанської міської територіальної громади проводиться у відділі соціального захисту населення Слобожанської міської ради за адресою: м. Слобожанське, вул. Каштанова, буд. 21, телефон для довідок (05747) 5-27-12 або (066)-510-76-81. 

Одноразова адресна грошова допомога мешканцям Слобожанської міської територіальної громади

Адресна грошова допомога

30 вересня 2026 року відбулися чергові засідання комісії з розгляду питань, пов’язаних з наданням одноразової адресної грошової допомоги жителям Слобожанської міської територіальної громади.

Під час засідання члени комісії розглянули 52 звернень мешканців громади, які опинилися в складних життєвих обставинах та потребують матеріальної підтримки.

Детальніше...

Щодо навчання у жовтні 2026 року в Харківському центрі професійно-технічної освіти державної служби зайнятості

DCZ

ХАРКІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ЗАЙНЯТОСТІ ЧУГУЇВСЬКА ФІЛІЯ ХАРКІВСЬКОГО ОБЛАСНОГО ЦЕНТРУ ЗАЙНЯТОСТІ надає інформацію щодо навчання у жовтні 2026 року в Харківському центрі ПТО ДСЗ: 

Детальніше...

Герої не вмирають!

Пархоменко М М

Пархоменко Михайло Михайлович

21.11.1983 - 14.12.2024

 

З 08.10.2026 по 09.10.2026 року (час проведення з 09:00 до 13:00) будуть проводитись подвірно профілактичні щеплення собак та котів проти сказу

Щеплення

 

Чугуївське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області повідомляє, що з метою профілактики сказу в домашніх тварин, фахівцями дільниць ветеринарної медицини Харківської державної лікарні ветеринарної медицини в період з 08.10.2026 по 09.10.2026 будуть проводитись профілактичні щеплення собак та котів проти сказу в громадах населених пунктів Чугуївського району, відповідно до графіку:

Детальніше...