Title

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб'єктами господарювання, - це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку - резидента у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів - фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України (далі – Кодекс).

Право платника на податкову знижку визначено ст.166 Кодексу. До переліку витрат дозволених до включення до податкової знижки відноситься:

- сума коштів, сплачених на  користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення;

- частина сплачених процентів за іпотечним житловим кредитом, у порядку встановленому ст. 175 Кодексу;

- сума коштів або вартість майна перерахованих (переданих) у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, які відповідають умовам, встановленим п. 133.4 Кодексу,у розмірі, що не перевищує 4 відсотків суми його загального оподатковуваного доходу такого звітного року;

- сума страхових платежів (страхових внесків, страхових премій) та пенсійних внесків, сплачених платником податку страховику-резиденту, недержавному пенсійному фонду, банківській установі за договорами довгострокового страхування життя, недержавного пенсійного забезпечення, за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, а також внесків на банківський пенсійний депозитний рахунок, на пенсійні вклади та рахунки учасників фондів банківського управління як такого платника податку, так і членів його сім'ї першого ступеня споріднення у сумах, граничний розмір яких встановлено п.п. 166.3.5 п. 166.3 ст. 166 Кодексу;

- оплата допоміжних репродуктивних технологій згідно з умовами, встановленими законодавством,але не більше ніж сума, що дорівнює третині доходу у вигляді заробітної плати за звітний податковий рік;

- оплата державних послуг, пов'язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита;

- сума коштів, сплачених у зв'язку з переобладнанням транспортного засобу що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива;

- сума коштів у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), оформленим відповідно до вимог чинного законодавства, фактично сплачених платником податку, який має статус внутрішньо переміщеної особи за умови дотримання вимог, встановлених п.п. 166.3.9 п. 166.3 ст. 166 Кодексу;

- сплата коштів на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом,у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним.

Пунктом 166.4 ст. 166 Кодексу визначено обмеження щодо застосування податкової знижки:

податкова знижка може бути надана виключно резиденту, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку, а так само резиденту - фізичній особі, яка через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідний контролюючий орган і має про це відмітку у паспорті;

загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Кодексу;

якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Відповідно до п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 Кодексу до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності в яких обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги).

Копії зазначених у підпункті 166.2.1 цього пункту документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи (далі – декларація), а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого цим Кодексом (п.п. 166.2.2 п. 166.2 ст. 166 Кодексу).

Отже, для підтвердження права на податкову знижку платник податків повинен надати до декларації копії первинних документів, зокрема, але не виключно: платіжні та розрахункові документи (квитанції, платіжні доручення, прибуткові ордери тощо), договір на надання даної послуги (роботи, товару) (за наявності), документи, що дозволять ідентифікувати платника податків та членів сім’ї першого ступеня споріднення (якщо задекларовано право на податкову знижку по навчанню або страхуванню члена сім’ї першого ступеня споріднення).

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

Згідно з п. 49.1 ст. 49 Кодексу податкова декларація подається за звітний період в установлені Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Платники можуть подати декларацію в один із таких способів:

особисто або уповноваженою на це особою;

надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення, але не пізніше ніж за 5 днів до закінчення граничного строку подання декларації;

засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" (не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає граничний строк подання декларації).

З метою підвищення рівня добровільності декларування доходів громадян, підвищення якості адміністрування ДПС запроваджено електронний сервіс в приватній частині «Електронного кабінету» «Податкова декларація про майновий стан і доходи» (ЕК для громадян/Податкова декларація про майновий стан і доходи), який надає можливість заповнення декларації та її надсилання до контролюючого органу в електронному вигляді.

Форма декларації та інструкція щодо її заповнення розміщена на офіційному вебпорталі ДПС у розділі «Фізичним особам» (https://tax.gov.ua/fizichnim-osobam/podannya-deklaratsii-pro-/forma-deklaratsii/) та «Декларування громадян» (https://tax.gov.ua/others/deklaruvannya-gromadyan).

Інформація про розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі від 8 жовтня 2026 року

Предмет закупівлі

Інформація

про розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі

 (відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016р. №710 «Про ефективне використання державних коштів»  (зі змінами))

Детальніше...

Твоя кров рятує життя: долучайтеся до безоплатного донорства!

Image 001

В умовах повномасштабної збройної агресії проти України забезпечення стабільних запасів донорської крові є гарантією безперебійної роботи системи охорони здоров'я та врятованих життів.

Детальніше...

Проекти рішень, які планується винести на розгляд ХСV сесії VІІІ скликання

Проєкти рішень

Детальніше...

Про скликання ХСV сесії Слобожанської міської ради VІІI скликання

Gerb

СЛОБОЖАНСЬКА МІСЬКА РАДА

ЧУГУЇВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

 

08 жовтня 2026 року м. Слобожанське №254

 

Про скликання ХСV сесії Слобожанської міської ради VІІI скликання

 

Відповідно до ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Регламенту міської ради:

  1. Скликати ХСV сесію Слобожанської міської ради VІІI скликання та провести її засідання 23 жовтня 2026 року о 13 годині 00 хвилин в малій залі міського Палацу культури (м. Слобожанське, вул. Ярослава Мудрого, 12).
  2. Секретарю міської ради довести це розпорядження до відома депутатів міської ради.
  3. Відділу організаційно-інформаційної роботи міської ради довести це розпорядження до відома жителів громади відповідно до Регламенту ради.

 

 

 

Слобожанський міський голова Дмитро ДІХТЯР

У Харківській області 8 жовтня діятимуть графіки погодинних відключень

IMG 1742

За вказівкою НЕК "Укренерго" у зв'язку зі складною ситуацією в Об’єднаній енергосистемі, яка склалася через ворожі обстріли, у четвер, 8 жовтня, з 00:00 до 23:59 у Харківській області будуть діяти графіки погодинних відключень (ГПВ).

Детальніше...

До уваги осіб з інвалідністю!

Увага Оголошення

Нагадуємо про необхідність для забезпечення належної верифікації інформації про осіб, які мають документи, що підтверджують встановлення інвалідності, відділом соціального захисту населення Слобожанської міської ради продовжується прийом документів та передачі повної та актуальної інформації про встановлену інвалідність для внесення до Централізованого банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ).

Для внесення даних до ЦБІ необхідно мати при собі:

  • паспорт громадянина України або ID картка;
  • ідентифікаційний номер платника податків;
  • документ, що підтверджує встановлену групу інвалідності;
  • пенсійне посвідчення.

Прийом мешканців Слобожанської міської територіальної громади проводиться у відділі соціального захисту населення Слобожанської міської ради за адресою: м. Слобожанське, вул. Каштанова, буд. 21, телефон для довідок (05747) 5-27-12 або (066)-510-76-81. 

Одноразова адресна грошова допомога мешканцям Слобожанської міської територіальної громади

Адресна грошова допомога

30 вересня 2026 року відбулися чергові засідання комісії з розгляду питань, пов’язаних з наданням одноразової адресної грошової допомоги жителям Слобожанської міської територіальної громади.

Під час засідання члени комісії розглянули 52 звернень мешканців громади, які опинилися в складних життєвих обставинах та потребують матеріальної підтримки.

Детальніше...

Щодо навчання у жовтні 2026 року в Харківському центрі професійно-технічної освіти державної служби зайнятості

DCZ

ХАРКІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ЗАЙНЯТОСТІ ЧУГУЇВСЬКА ФІЛІЯ ХАРКІВСЬКОГО ОБЛАСНОГО ЦЕНТРУ ЗАЙНЯТОСТІ надає інформацію щодо навчання у жовтні 2026 року в Харківському центрі ПТО ДСЗ: 

Детальніше...

Герої не вмирають!

Пархоменко М М

Пархоменко Михайло Михайлович

21.11.1983 - 14.12.2024

 

З 08.10.2026 по 09.10.2026 року (час проведення з 09:00 до 13:00) будуть проводитись подвірно профілактичні щеплення собак та котів проти сказу

Щеплення

 

Чугуївське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області повідомляє, що з метою профілактики сказу в домашніх тварин, фахівцями дільниць ветеринарної медицини Харківської державної лікарні ветеринарної медицини в період з 08.10.2026 по 09.10.2026 будуть проводитись профілактичні щеплення собак та котів проти сказу в громадах населених пунктів Чугуївського району, відповідно до графіку:

Детальніше...